Bära skyddsväst

2009-04-28 @ 16:01:50
Jaha... Nu har jag fåt beviset på att mitt kära arbete inte är som alla andras. Kom tidigare till jobbet i går kväll. Hade bestämt ett möte med min chef Anders. Det var dags att släppa bomben om mina studeplaner och tjänstledighet. Det gick bra. Han såg lite chockad ut till en början men det la sig efter ett tag. Han sa en massa bra saker om mig och att hans förväntningar på mig hade jag överträffat.. Alltid kul att få höra massa bra komplimanger om en själv :-)

Men sen va det roliga slut. En skyddsväst plockades fram från en gaderob och så fick jag höra orden. " Du måste använda denna på vissa av kunderna. Det har varit rån och rån försök på "kundens namn" hela veckan på olika kontor i stockholm och hotbilden är fotfarande kvar. Därför måste alla som har hand om dom kunderna bära skyddsväst under vissa tider på jobbet"

Kul tänkte jag. Jätte kul att bära en skyddsväst som e tjock och otymplig. Med plattor i är den tung oxå. Och till råga på allt är den så jävla varm, att man nästan kriverar av värmeslag. Men aja. Jag får bitta i det sura äppelt och bära den under vissa tider. Jag såg på västen chefen hade gett mig och log inombords. Har han sett hur jag ser ut i huvud taget?! Jag hade fåt en väst i storlek medium. Och den tänkte han att jag skulle få på mig. Och vart hade han tänkt att jag skulle göra av mina två bomber till bröst då?! Han lovade att jag skulle få en större så fort dom fick in en men tills dess fick denna duga....

Jaha.. Jag gick im kring halva natten och hade andnings svårigheter tills jag inte orkade längre och tog av mig den.

I natt så ska jag in på radion och jobba. Ska bli riktigt kul. Första natten jag jobbar där inne.

På återseende. Kram kram


Kommentarer
Postat av: RyckLotta

Se nu till att ha på dig västen!!! (Du har väl fått en damväst???)

2009-04-29 @ 21:33:14
URL: http://alfatik.blogspot.com

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0