Vin istället för öl

2009-04-15 @ 14:21:20

Inspirerad av gårdagens alla promenader, va jag bara tvungen att ge mig ut i Hagsätras natur i dag igen. Jag hade till en början ett mål (Gymets solarium ) men när jag hade legat och stekt mig själv i denna undrets maskin så va jag inte redo för att bege mig hemmåt riktigt än.. Gick förbi en av mina underbara kusiners hus för att se att det stog kvar... Och kan ni tänka er, det gjorde det. Va inte riktigt nöjd än så jag tog yttligare en omväg hem, förbi Beas gammla lya i Hagsätra Till min förvåning stog även detta hus kvar. 
( gud va många år sen du bode i den ettan Bea.. Fick en nostalgi moment där..)
Pigg och glad som jag va så ville jag fortfarande inte gå hem..... Jag bestämde mig för att gå motions rundan som går från Hagsätra till Stuvsta, Myrängen.

När jag väl va hemma hade jag varit ute och gått i två timmar. Fy fan va nöjd jag är med mig själv...
Jag har varit så jävla latt den sista tiden. Har haft mitt fetta ärsle i soffan oh den enda träningen jag fått är streckan mellan sängen och soffan och självklart streckan mellan lägenheten och garaget.

Nä, som jag skrev i föregående inlägg så bestämmer jag över mig själv och mina missöden.. Nu får det vara ett slut på detta. Fick ett litet uppvaknande av min kära bror också i förrgår. Tur att man har en bror som är tränings narkoman, som kan få en att se lite klarare.
Det e nog fan bara han som kan säga vissa saker till mig utan att jag blir förbannad. Ut och gå ska jag göra varje dag i minst en timme till en börja med. Sen ska jag få Håkan att lägga upp ett lättare gym schema  som jag kan följa när jag tränar på jobbets gym.

Även fast jag inte kommer bli modell-small så ska jag fan förhindra att jag inte blir flotthäst-stor!!

En annan sak jag ska göra är att byta ut ölen mot vinet i stället. Cissi va så snäll att informera mig att en öl är lika mycket som ....( har glömt bort va det va, men något extremt onyttigt va det i alla fall ).

Så i kväll när jag ska in till Snaps för att sitta på den underbara uteserveringen, ska jag "fin dricka" ett eller två glas vin. 

Slutar detta inlägg med några bra ord att tänka på:  
Träna inte för någon annans skull. Gör det för din hälsas skull!



Maddemaddis


Kommentarer
Postat av: Lotta

Slutklämmen... Bra sagt!!!

Skitviktigt att man gör saker för sin egen skull, för att det är kul, nyttigt eller bra för en. Oavsett vad det gäller.

2009-04-16 @ 16:24:11

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0