Finns dom eller inte?

2009-04-14 @ 22:15:01

Va nere i tvätt stugan i dag. Hade tillräckligt mycket tvätt för att fylla fyra maskiner... Tiden medans maskinerna gjorde sitt arbete va jag ute och gick runt i mitt område. Hör och häpna men Hagätra kan faktist vara rätt fint i sommarsolen. Eller vissa delar av Hagsätra i alla fall.
Gympaskorna jag hade på mig köpte jag för flera år sen i Kina. Fejkt alla fejk. Men fan va bra dom varit. Köpte dom för 40 svenska kronor och trodde dom skulle hålla en sesång eller nåt. Ibland är det bra att ha fel.

Nu på kvällen har jag slappat i soffan och kollat på tv. The Mentalist gick precis. Riktigt bra.

Jag har funderat på det där med övernaturligt, andar och andra dimentioner. Jag är inte hundra på att det inte existerar. I min omgivning finns både folk som tror och inte tror. En vän till mig är ett så kallat Medium och har kontakt med andar från andra sidan.
Jag tror att, om man inte tror, kan man inte få något ut av det alls. Man måste vara öppen för möjligheten liksom. Möjligheten att det faktist finns en annan verlkighet. En som inte är fast... Sånt man kan ta på.
Tänk om det faktist finns ett gäng andar som sitter och har söndags middagar i hop, och diskuterar deras levande släktingar och vad dom gör och har gjort.....
En annan sak... tänk om alla våra liv är förutbestämda. Att vi inte har något som hälst att säga till om...

Nä fy fan det går jag inte med på... Jag bestämer över mitt liv och mina missöden.  Fast jag kan tänka mig att det faktist finns något. Fråga mig inte vad, för det vet jag inte. Så mycket har jag inte funderat på det.

Vad tror du?? vilken sida står du på??

Maddemaddis


Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0