Systembolagets nya reklam

2009-04-24 @ 01:07:27
Någon som sett den nya reklamen för systembolaget??  

Den e såå bra! Rolig! Men vem försöker dom att lura?! systemebolaget har försökt nå ut till alla med ett budskap länge nu och, visst okej, alla vet att alkohol gör så att du kan göra dumma saker och att man inte ska dricka för mycket. Eller att man inte ska ge barn någon dryck med aloholhalt i.
Men när dom försöker få Sveriges befolkning att inte handla i deras butiker eller när dom ger ut lappar om AA-möten vid kassan går dom över gränsen. Ingen i vårat avlång land går väl på den lögnen. Dom har monopol på deras försäljning och dom ansvariga kännar bara mer och mer pengar.

Dom vill att man handlar och handlar. Systembolaget får konstant gratis reklam från alla filmer och serier som finns på tv´n. Vad då undrar ni??

Vad är i vinet kärleks paret dricker? Vad finns i ölen grabbarna sväljer på puben? Vad innehåller drycken som öppnas när det är ett stort firande? Vad är huvud indgridiensen i drinken tjejerna dricker på stranden?




Svaret på ALLA frågorna är ALKOHOL. Och vart säljs all alkohol i Sverige?? Juste det, på bolaget! Så förstår ni nu vad jag menar när jag säger dubbelmoral.
Det systembolaget gör och skriver mot deras egen verksamhet får dom tillbaka hundra gånger via film, serier och andra reklamfilmer så som öl, wisky och likör reklamer.

Förstår ni?! Även fast dom gör något bra och tänk värt, så vinner systembolaget oavsätt!

Tro inte att jag tycker illa om alkohol.. Det gör jag inte. Jag dricker alkohol och jag dricker mycket ibland utan att jag nödvändigts viss skäms.



Oj va långt dett ainlägg blev. Det som va menat att bli några få rader. Det e väl som det brukar vara när jag väl komme ri gång.. Det e svårt att få mig att sluta!!


Maddemaddis

Kommentarer
Postat av: neheje

visst tjänar dem pengar men tack vare alkoholmonopolet som håller upp priserna på alkoholen och försvårar det för unga och dricka och gör reklam för att folk ska dricka mindre



dessutom är det väl inte deras fel att det i massor jävliga tv serier dyker upp alkohol hela tiden-.-

2009-05-23 @ 13:22:51
Postat av: Madde

Det är inte deras fel att serier använder alkohol men faktum kvarstår att det är reklam för deras verksamhet. Även fast dom gör avskräkande reklamer så är serier och filmer mer eftektiva.

2009-05-23 @ 13:32:05
URL: http://maddemaddis.blogg.se/
Postat av: Anonym

de gör ju inte reklamer som säger att man inte ska köpa hos dom. dom gör inte heller reklamer som säger att man SKA köpa. men däremot så vill de ha en gräns för ungdomar, och hjälpa vuxna säga nej till att köpa ut. inte att de vuxna inte ska köpa till sig själva...

2010-11-15 @ 13:36:00
URL: http://leilajelassi.blogg.se/

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0