22 / 4 - 09

2009-04-22 @ 20:04:04
Är återigen ledig och jag undrar över vad jag ska göra denna ledighet... Har exakt 106 kroner på kontot och lönen kommer i morgon. I dag kommer jag inte göra något alls.. Eller jo det e klart. Det vanliga, kolla tv och leka med Svenne. Jag skulle dock vilja åka in till stan och ta en öl eller åka till Heron och gå på bio, men sånt finns det inga pengar.

Va och träffade Bea i dag i hennes nya lya. Eller hennes och Bengans ny lya. Har inte sett Bea på någon vecka nu och jävlar vad hon har vuxigt på den tiden.

Men Bea, va inte ledsen! Ju större desto bättre. En gravid kvinna e så vacker. Det är något specielt att vara nära någon som bär på ett nytt liv. Kvinnan sänder ut en positiv energi.... En bra aura!!

Snart är det dags Bea. Va inte orolig över något. Allt kommer lösa sig och du kommer att ha ett underbart och älskat barn!

När jag kom hem byta jag om, och begav mig ut på min promenad, som jag numera ser fram emot att utföra.  Har inte fuskat en enda dag!!
( jag blir lite stolt över mig själv )

Under min gångna passvända har endel saker hänt, som gjort att jag funderat lite.
Varför gör folk vissa saker för att skada okända människor? Folk man inte vet vilka dom är? Bara för att dom håller på något specielt lag, tror på en speciel religon eller  har ett specielt jobb.

Jag fattar om man slåss med någon man vet vem det är över något speciellt. Typ två huliganer från olika "gäng" som träffas och gör upp eller om en kille slår en snut som han står öga mot öga med. Jag säger inte att det e rätt eller fel.

Men att kasta brandbomder på bilar som bara kör omkring i ett visst område eller som kör i en målad bil. Va fan!!
Helt jävla sjukt. Bara för att någon jobbar för ett säkerhets bolag eller som polis så ger det vissa människor själ till att hoppa på dom....
Även fast dom aldrig setts förut. Så jävla fegt. Vad e det för någon människa som inte vågar ta sina problem öga mot öga.
Vill man hata poliser så visst gör det. Men se fan till att du ger dig på DEN polisen du e arg på. Även fast jag tycker det e löjligt eftersom poliser bara gör sitt jobb, så kan jag inte stoppa någon som vill göra någon illa...

Att hoppa på alla män bara för att en man våldtog en kvinna är fel.
Att hata alla invandrare bara för att en invandrare slog sönder fönstret är fel.
Att straffa hela klassen bara för lilla Kalle kom för sent till lektionen är fel.
Att kasta brandbomder på väktarbilar bara för att en väktare inte lätt dig komma in i butiken ÄR FEL!

Nä nu orkar jag inte skriva mer. Nu ska jag lägga mig ner i soffan och kolla på Mumien!!

Kram på er alla.

Maddemaddis

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0