Gjorde bort mig på jobbet

2009-02-06 @ 18:14:53
En sak som alla som känner mig vet, är att jag älskar att köra bil. Efter nästan 6 år älskar jag det fortfarande. Jag har svårt att hålla mig till hastigheten som gäller på väggarna. På mitt jobb kör jag bil hela nätterna och många gånger glömer jag bort att jag kör firmabilen.

För två nätter sen, när jag hade varit på huset och tränat och va på väg tillbaka till mitt områdes kontor, körde jag och en kollega varsin bil på E4án. Det va helt tomt på vägen förutom vi två och en till bil. När vi kör om den tredje bilen, ser vi att även denna bil tillhör bolaget. Och ännu värre.. det va bolagets högsta nattchef.... Av alla firmans bilar, så bränner vi om chefen på e4án.

Det tog inte mer än tre minuter, för änns en från arbets ledningen ringde och berättade att produktionschefen hade ringt och undrat vad det va för idioter som körde bil 10 och 15. Helena fick ringa den arga chefen medans jag fick min uppläxning av arbetsledningen.

Vi körde 100 km / h på e4án som va helt öde och det lät som vi kört 160 igenom på en gångväg eller nåt. Jag fattar om ledningen blir sur om man kör som en idiot i tätbebyggt område men hallååååå.... vägen va tom.. Men men det är bara att vara tyst och ta emot. Inget annat vi kan göra.

Nä nu ska jag i väg på spelkväll med wii. Sedan kallar sängen på mig tidigt i dag. Ska upp och jobba på gammla jobbet i morgon kl:09.00


Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0