Skillnad mellan katt och katt

2009-02-26 @ 20:59:05

Min kära bror Håkan och hans flickvän Helene har åkt till Åre och jag har blivit satt på att ta hand om deras två katter tills dom kommer hem. Som jag skrivit  i ett tidigare inlägg så kommer ju dom från ett katthem. Det har gjort att dom är otroligt resarverade och skiljer sig totalt mot min vilde hemma. Gösta och Roger satt innanför dörren och väntade snällt när jag öppnade lägenhetsdörren. Dom förväntade sig mamma och pappa i dörr öppningen och när dom i stället såg mig så blev det kortslutning i deras stakars hjärnor. På två sekunder hade dom tagit till flykt under sängen och tyckte allt va väldigt konstigt. Jag försökte prata med dom men det gav inget resultat. När jag påbörjade prossiduren med att rensa kattlådan kom dom fram smygandes.
Det e klart dom gör. Dom e ju katter och kattdjur är till naturen nyfikna.

När jag stod där i min brors lägenhet tänkte jag på hur Svenne är med nya männsikor. Min katt och Håkans katter är som natt och dag, svart och vitt. Svenne leker massor medans Gösta och Roger sover mästadels ( dom är förvisso vuxna men ändå ).
Håkan kan skratta sig lyklig över att ha sådana lugna katter. Fast jag måste ändå säga att det e nog roligare att ha en katt som min Svenne.

Aja nog med katt prat. Jag som inte äns tycker om katter.......

Jobbade extra i dag inne på radion. Mitt andra läropass och jag säger bara en sak... Jag kommer nog aldrig få koll på allt som man måste ha koll på för att kunna jobba självständigt.... Sååååå mycket att ha reda på.

Två saker gjorde mig glas i dag.

Denna enna va att David ( ni vet, han jag har chatat om som fan på sista tiden ) skrev en följdkommentar på hans blogg till mig. Jag skrev lycka till till den kommande matchen ( som sååå många andra gör ) och så svarar han på min kommentar.... Och han har varit inne på den här bloggen. Vet inte om jag ska tycka det är pinsamt att han sett vad jag skrivit om honom eller om jag ska vara glad att han tog sig tid att gå in och kolla.

Den andra orsaken till att jag blev glad i dag, var var att Jenny ville komma hem till mig och fika. Hon skulle ta med sig Rasmus ( ett av mina underbara kusinbarn ). Å vad jag älskar mina kusinbarn. Tyvärr, eftersom jag är en sån arbetsnakoman, så kunde dom ej komma förbi. Jag slutade kl: 20.00 och det var försent för Rasmus.  



Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0