30 / 1 - 09

2009-01-30 @ 14:22:46
I går var jag hemma hos min kusin och fikade. Träffade hennes två underbara barn. Eftersom jag kom lite sent så var läggnings rutinerna i gång. Dom skulle bada och tänderna skulle borstas. Efter det kom det bästa av allt. Grabbarna började bli sömniga så jag och Rasmus ( den älsta ) satte oss i soffan och kollade på filmen Wall.e. En tecknad film om en robot som blir kär i en ny robot.
Inte någon av mina favoriter men vad gör man inte får att få mysa lite med mina underbara kusin barn. Älskar när dom kryper upp och somnar i famnen på en. Mamma jenny tog rasmus och la honom i sin säng och jag satt kvar och kollade klart på filmen. Hugo ( minstingen ) vägrade somna så han fick komma upp och ligga i soffan med mig och jenny ett tag.

När jag får barn ska dom vara som Rasmus och Hugo. ( man kan ju få drömma i alla fall ) Fast det blir om några år. Fram tills dess lånar jag grabbarna i bland av Jenny.  Tänkte faktist kolla om jag kan ta med mig Rasmus och kolla på den där nya tecknade filmen som kommer ut snart. Bolt heter den.
Jag älskar tecknad film och det gör Rasmus också. Det säger nog mer om mitt interlekt än vad det gör om hans. Jag och en tre åring kan se på samma film..... Hmmmm Jag har i alla fall kontakt med barnet innom mig.. ( eller nåt )



När jag kom hem från jenny så började jag skriva en ansökan till en utbildning jag vill gå. Tog mig hela natten nästan för att få i hop en bra text. Min kollega och jag ska söka till samma utbildning så hon satt och skrev hos sig också. När allt nästan var klart skickade vi texterna till varandra och kontrollerade så vi fått med allt och så att det inte blev för lång och tråkigt.

I dag har jag suttit framför datorn hela dagen och fösökt hitta i vimlet av alla stipendium och dylikt. Det e fan inte lätt att hitta och göra rätt.  Nu börjar jag få ett hum över vart jag ska börja söka och vad jag ska skriva. Och det tog mig bara 5 timmar nästan.

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0