Budda staty

2009-07-07 @ 20:10:04
Då va allt klart!

Va hos frisören i dag på förmiddagen och fick en liten service. Dom kluvna topparna är ett minne blott. :-)

Sandra ( min frisör ) kan göra under med ditt hår.
För snart två år sen va jag mörkbrunhårig och jag tröttnade på att hela tiden behöva färga håret.
Jajemen.. Det är jag för två år sen.
Så jag ( den otroligt smarta Maddis ) bleckte håret 6 gånger i på samma dag. Resultatet blev att jag fick ett slitet och orangacktigt hår. Att det inte gick av är för mig och många andra ett mysterium.


Jag fick i alla fall kontakta min mammas frisör, Sandra, för expert hjälp. Hon fick i sin tur blecka det en gång till och sedan slänga i en blond färg för att få ordning på det.

 Efter det har jag fåt fixa i ordning håret i etapper för att få bort det slitna och trasiga håret.  Och nu är det äntligen klart. mitt hår är friskt, snyggt och starkt.


Nu är det bara att vänta tills jag får så där riktigt långt och grasiöst hår......

Men va fan har jag väntat i två år för att kunna klippa bort det fula kan jag vänta två år på att det ska bli riktigt långt också.

Efter mitt besök hos Sandra va jag tvungen att åka till lägenheten och träffa min HG, för att hämta min post och en byrå jag glömt kvar. OCH så hittade jag min Buddastaty.

Lite absurt faktist. Att det sista jag tar i från lägenheten är en Budda.
 Fick den av Jimmy en gång för väldigt länge sedan. Det var nog precis när jag flyttat in typ.
 
Han satte den på bänken, tittade på mig och sa:
"Du kan behöva inre frid och styrka ibland , Madde."
Han skulle bara veta hur denna lilla staty, som inte är större än en och en halv centimeter, har hjälpt mig vid olika tillfällen.

Nog med känsligheter.

När jag fått in byrån i bilen och öppnat all min post, fick jag lov att köra till Globen för att hämta mitt nya körkort. Och fy fan så det ser ut!
Aja. Tur att jag inte behöver vissa det så ofta!

Nu ska jag bädda ner mig i soffan sätta på filmen Arn och poppa lite popcorn.

Kram på er

Madde maddis

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0