Gårdagens tältresning

2009-07-17 @ 11:01:16
Gotlandsresan ska ju spenderas i ett tält och tältet vi ska sova i är ett av pappas. Så jag.. Den smarta och otroligt planerande Maddis... tyckte att det va ju bra om vi slagit upp tältet en gång innan vi åker ner. Så vi inte står där campingen och får kämmas för att det inte går så bra.

Jag och pappa gick ner till garaget för att leta reda på tältet vi skulle ha. Vi måste nog ha vält upp och ner på allt som fanns där inne. Resultatet INGET TÄLT! Eller inte det vi skulle ha i alla fall. Aja skam den som ger sig! Helena och Pierre va redan på väg så jag va ju tvungen att ha något tält att slå upp när dom kom.

Pappa tog fram hans tält, som han och mamma hade innan dom köpte det försvunna tältet. Det är lite mindre men det går att sova tre i...
Lite trångt kommer det bli men va fan det är inge fel att kramas med sina vänner.

Blir det för varm blir Pierre förvissad ut i "förtältet" för att sova..
Varför just Pierre undrar ni?
Jo det är helt änklet så att han är kille. Sorry Pierre reser man med två tjejer får man stå ut med sånt!!

När alla va på plats så va det operation tältresnings dags.. Jag måste nog säga att vi kommer se ut som vi aldrig gjort något annat i våra unga liv. Det gick jätte lätt och fort!

Sen va vi tvugna att köpa silvertejp... Som sagt, det va ju pappas gammla tält och när vi skulle resa det sprack det på två ställen. Gammalt och uttorkat.
Men det gör inget. Då ser det ut som vi e vana campare!

Pierre och Helen stannade kvar tills klockan blev nio eller nåt. Efter det fanns det inget annat att göra än att slå på en rulle och duna i några timmar.

I dag ska jag bege mig in till Rålis för att bada och sola med JM Malin. Ser fram emot att träffa henne. Det va så länge sen nu och jag har saknat henne!

Madde maddis

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0