Nyköping tur och retur.

2009-07-08 @ 16:11:36
Vaknade i morrse av att solens strålar lyste mig rätt i ansiktet..

Fan va nice. Det e sol ute och det menas hoj väder!!

Jag gick upp matade katten, tömde lådan åt honom, duschade och gick ner till garaget. Där stog han.. ( för det är en han ) och väntade på mig. Han skrek på mig för att han stått inne i sååå många dagar utan att ens fått komma ut på en snabbis.. Jag ska nog gottgöra dig sa jag!!!

BåtHåkan och jag skulle ta en fika. Han bor i nyköping så jag skulle för första gången helt själv köra hoj i 10 mil... Fan va jag såg fram emot det.

Tankade hojen på Jet i Bredäng, nollställde trip-mätaren och begav mig söderut. Självklart va det en massa slashasar på vägarna som prånt skulle ligga i låga hastigheter så det tog ett tag innan jag fick gasa lite. Och då menar jag lite, eftersom jag inte är van vid att köra så fort, så måste jag vänja mig.
50 minuter senare parkerade jag på nyköpings city-gata.
Jag kan rapportera att det är exakt 9,7 mil från Jet Breäng till Nyckeln i Nyköping.

Tog en snabb fika och sedan blev det lunch. Vi kom på att ingen av oss hade ätit, så det passade bra tyckte vi.

Sedan skulle BåtHåkan hem och ta hand om tvätten mm och jag skulle bege mig hemmåt igen. Halv vägs hem bestämde jag mig för att hälsa på Raila. En gammal kollega från JM-tiden.
Hon va som tur var hemma. Hon bor i skogen på en gård och att köra in dit är fan inte lätt på hojen.
Det skakar och guppar och glider åt alla håll och kannter.

ja ja jag tog mig fram. Han låna muggen och prata i ca 10 min innan hon skulle rusa i väg på hopp träning med en av hennes hästar..
 kusliga djur dom där hästarna. Stora, tunga och envisa som fan.. Lite som mig fast med hådare hovar!

När jag väl kom hem så tog jag fram damsugaren... Jag måste ju också vara lite duktig i dag. Plockade lite i köket och pratade lite i telefonen också.

I kväll kommer Helena och Cissi över. Vi ska grilla korv, dricka vin och göra ordning oss. Vi ska in till söder senare och kolla in utbudet av turiser. Kanske hittar vi oss varsit offer som kan ta hand om oss...
Vem vet!

Ha en underbar onsdag. Ta det lugnt på vägarna och njut av solen.. Vi vet aldrig hur länge den stannar denna gång!

Madde maddis

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jaja man åker till Nyköping ...och kommer inte och hälsar på mig ???? :)

2009-07-09 @ 20:36:02
URL: http://teamjes.blogspot.com

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0