Trodde verkligen inte

2009-07-24 @ 06:00:48
Trodde verkligen inte att jag gjort ett så stort avtryck i folks hjärtan här på jobbet. Folk har kommit fram till mig hela natten för att berätta hur mycket dom kommer sakna mig. Känns faktist bra att veta att jag är omtyckt i alla fall!

Fick ett såååå fint sms från en kollega precis innan jag  kom till jobbet.

"This is the end. My only friend the end. Ett farväl närmar sig. Sorligt, tragiskt och smärtsamt gör det oss påminda om livets självklarheter. Lika naturliga som ett hej är ett hejdå. Men ack så mycket mer... Kommer sakna dig. :´-) Kram"

Behöver jag säga mer!

Under natten har det varit en konspiration mot mig oxå. Under en av mina låsningar gick mitt bil-larm. Då ringer LC mig och säger att jag ska kolla upp det. Jag går ut snällt bara för att inte hitta något alls. Det va inge fel på min bil allt såg ut som normalt. Jag satte mig i bilen startade om kom-radion och meddelade LC att allt va ok. Jag återvände till min låsning.....

Sedan ca 40 min senare när jag sätter mig i bilen igen så upptäcker jag ( till min fasa ) att nyckelskåpet är borta. Putts väck.. Kapput... Jaha! Va fan... Vem har gjort detta. Bilen va ju hel så det kan inte ha varit en inbrottstjuv så då återstår bara GL eller Rycket!

Jag tog upp telefonen och slog nummret till GL.

Han i sin tur säger sig inte veta något alls om någon kidnappnig av nycklar... Jag stog på mig, skam den som ger sig. GL möter upp mig utanför en anna kund för att komma med extra nycklar så att jag ändå kan göra mitt jobb. Då ser jag hur han tar fram mitt skåp och min körlista... " Du va ju inge rolig att driva med ju. Du visste ju att det va jag."

HAHA!! Ibland är det bra med kvinnlig intuition...

Om ni nu undrar hur det kommer sig att jag inte upptäckte att det stora svarta nyckelskåpet ( som inte går att missa i vanliga fall ) va borta kan jag bara säga... JAG VET INTE! Jag va så inne i att bilen va ju hel så då e allt lugnt så jag tänkte inte på att kolla något annat.
Jag kollade bilen och efter det va jag nöjd.
Att jag sen satt i bilen och ändå inte upptäckte det... ja vad kan jag säga... Den bjuder jag på.

Samtalet jag hade med GL är inspelat och jag har den som en ljudfil på min mobil. När jag har tid lite senare lägger jag in den så att ni kan få höra min otroligt glada stämma......

Madde maddis

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0