Kast med liten boll

2009-06-14 @ 16:48:03
Har åkt på en förkylning av den värre sorten. Känner hur det kliar i halsen, huvudet är tungt och det går knappt att använda snoken. fast jag e rätt pigg ändå. Skulle ha åkt till kusinbarnen idag men det är nog inte så bra. Tänk om jag blir riktigt sjuk och jag lyckas smitta dom...

Nä det går jag inte med på. Då blir det att stanna hemma tills jobbet kallar. För jobba ska jag göra ändå.

Fram tills dess får jag leka med Svenne. Finns inget annat att göra.
Svenne med favorit bollen
Det är nämligen så att för ca 5 minuter sen försvann något väldigt viktigt i mitt liv. Eller i alla fall som är viktigt för en massa saker som finns i mitt liv.
Det behövs för att kunna kolla på tv. För att kunna få kall dricka, för att hålla maten fryst och för att borsta tänderna med el-tandbortsten.....

Vad pratar jag om?

Det är klart jag pratar om elektrisiteten.
Jaha. Mitt i programet Uggly Betty. Det är tyst över allt och man kan tycka att man blir orolig för kul / frysen men nej. Jag vet bättre. Tar ett X antal timmar för sånt att bli av med kyllan. Nä det jag oroade mig för var min kära ägodel datorn. Jag har inte så mycket batterier. Räcker nog bara i en halvtimme, en timme max. Sen får jag åka i väg på fika någon stanns.

Å NU Kom DEN IGEN ! Elen asså.. Skönt. Då slipper jag skynd hemmifårån.


Juste måste bara berätta om en grej jag såg i går. Va på jobbet och fikade med en kollega någon stans i sthlm. På en speciell våning finns en gammal hedlig jutbox. en krona per låt.

Man kunde höra ljudet när "armen" letade reda på låten som blivit vald. Det lät det där skrapande ljudet som man hört så många gånger på tv.
Fanns bara riktigt gammla låtar.
ÅÅÅ det va så mysigt och fint. Jag blev helt rörd. Det hjälpte ju inte att om jag vände mig om och kollade ut genom fönstret såg jag ut över stockholms vatten.
Ljus speglade sig och vattnet låt stilla. Aja synd bara att man inte har en pojkvänn som man kan dela sådana upplevelser med.

Madde maddis

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0