Första gången...

2009-03-01 @ 22:10:53

Va på bio i dag med Jenny. Vi såg "Män som hatar kvinnor". Den va såååååååååååå bra. Jag har läst böckerna innan och dom e ju assss bra så när jag gick in på biografen va jag lite skeptisk. EN så bra bok är svår att få bra på film. Men ojojojojoj filmen va i klass med boken.  Själv klart va vissa saker inte med i filmen men så e det ju alltid.

Bra skådespelare och bra manus. Även fast jag läst boken så va det vissa saker i filmen som va en överaskning.

Tack Jenny för en bra söndags eftermiddag!!

På vägen hem svängde jag förbi min moster m familj i Stuvsta. Lasse hade varit ute och fiskat och fåt upp fisk som han ville ge till Svenne. Jag är inte den som säger nej så jag fick mig en påse med en massa små fisk i.

Nu började ett nytt äventyr för mig.... Jag skulle rensa fisk för första gången i mitt liv. Och jag skulle göra det utan att ha någon att vissa mig hur man gör.

Har jag sagt det så måste jag ju göra det. Det va ju inte det roligaste jag har gjort i mitt liv riktigt.. men det gick.

När jag klippte av det första huvudet så såg jag säkert otroligt löjlig ut.. Där stog jag med en grillgaffel, en sax och en kinna pinne. Jag ville ju inte i fisken till en början..



Tänka vad jag gör för min katt


Efter allt jag gjort. Styckat, rensat, kokat... Jag stinker död fisk. Och vad gör Svenne när jag ställer ner en tallrik med nyrensad hackad fisk???? Han luktar lite sen går han sin väg.... Vad är problemet?! Trode katter älskar fisk.
Men nej. Det e klart min katt inte ska vara som alla andra.


Så i morgon ska jag fråga om min kära bror vill ha nyrensad fisk till sina katter. Dom kanske är lite mer normala.


Kommentarer
Postat av: Kusin jess

Haha, vi står alla tre här och skrattar nu. Tråkigt att Svenne inte gillade fisken :( Men duktig du är som klarade av att rensa :D

2009-03-01 @ 22:45:12

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0