Jag och min hoj

2009-05-01 @ 22:27:29
Denna passs vända har varit ovanligt tung. Jag brukar inte ha några problem att vara vaken sista dagen innan ledigheten, men i dag tog priset. Det gick inte.  Halv vägs hem, var jag påväg att somna.

Sov två timmar sen va jag tvungen att ta mig upp. Åkte hem till pappa så fort jag kunde. Skulle vänta i villan tills han va hemma så att vi kunde åka ut på en tur direkt han va redo.  Vad händer när jag kommer dit? Jo, jag somnar på soffan. Vaknar när pappa går i dörren. Seg som ett ass va jag. Inte kul alls.

Sen va det dags att sätta sig på hojen. Det va över 6 år sen jag satt på en hoj. jag hade fjärilar i magen. Kändes nästan som om jag va kär!

Jag utanför föräldrarna i Segeltorp

Sa till pappa att vi skulle börja på en parkering efter som det va så länge sedan jag körde liksom. Jo men visst sa han. Kör till macken så ska jag tanka. Sedan fick jag höra. " huddingevägen mot tumba. Vi drar mot Lida och kör i slinger bulten. Sagt och gjort!

Efter 2 minuter på hojen så va det tillbaka.

Det är verkligen som folk säger, har man en gång lärt sig att cykla glömmer man det aldrig.

Jag gasade lite extra och kände hur jag va på rosa moln. Stannade till på kaffet på rosenhill och drack kaffe sedan begav vi oss ut igen på vägarna. Sedan tog vi en sväng förbi mc-klubben och sa hej till några av pappas kompisar.

Vi skulle "bara" ta en liten sväng eftersom pappa skulle på mc-fest. 7 mil och någon timme senare kom vi hem igen. Jag frågade samma sekund som jag tog ut nycklarna från teningslåset om vi skulle åka i morgon igen.
Ska på party i morgon men kan säkert klämma in en liten sväng med hojen innan.

Jävlar vad jag ska köra nu! Helt underbart och en såååån befrielse!


Kommentarer
Postat av: Jess

Fan vad roligt! :D Du ser riktigt cool ut där du sitter ;)

2009-05-02 @ 22:37:21
Postat av: Malin

En sån snygg böna du är. Riktigt tuff hoj oxå. Den passar dig älskling!

2009-05-04 @ 11:06:25

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0