Arlas kossor!

2009-05-08 @ 17:24:19
Jag har i flera år drömt om att få åka till en bond går på våren/ sommaren och se när bonden släpper ut kossorna på deras sommare beten. Det ska vara en riktig upplevelse att få se det.

SÅ SÖTAJag läste på Lottas blogg att det nu var dags i år igen och jag bestämde mig för att inte missa det.
( lyckas alltid komma i håg det försent )

Helena blev helt till sig och ville pront följa med. Jag är inte den som är den så det e klart jag sa att vi kunde åka tillsammans.

Gick in på Arlas hemsida för att hitta närmaste betesutsläpp och det va i Hanlinge Bergas naturbruks gymnasium. Vi hade inte missat det. Korna släpps ut nästa helg. men....
När vi skulle gå in och föranmäla oss, fick vi det tråkiga beskedet. Alla platser var redan fyllda. Vi fick inte vara med i år. Vi måste anmäla oss tidigare för att få en garanterad plats.

Va fan!!! Första året jag kommer ihåg det i tid så är platserna redan fyllda.. Typiskt min tur!!!

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0