Arbetsdag

2009-10-14 @ 22:13:40
I dag var det arbets dag på skolan vilket innebär att alla får arbeta på området. Möbler ska in, hus ska målas, ved ska eldas mm.

Jag va på en station där vi skulle bygga en liten båthall. Jajemen.. Ni läser rätt! Kanske inte riktigt min grej men men det va bara att bita i det sura äpplet.

Jag och Anne fick börja med att röja upp lite!

Innan vi kunde börja resa stomen, fick vi elda upp lite ris och sånt. Och vad tror ni händer...
Jo först flyger en bit på mig som gör att det bränner håll på min tröja. Mitt i mellan brösten. När den kom in på huden brände det till lite men inget mer hände ( som tur är )

Sen, när jag ska kasta på en lång kvist, fastnar en massa kadborrar på mig. Det satck som fan. Fick ta hjälp av alla runt om kring att ta bort det.
Jag med mina stickiga vänner

Lite senare va jag med och skruvade fast lite också :-)

Känner mig stolt!

Det va en riktigt mysig dag trotts att det va riktigt kallt då och då.

På kvällen sen va det fest på slottet som folket från båtbyggar linjen annornade och till den fick alla klasser ett brev som vi skulle göra något kul med. I brevet stog det att vi skulle skapa en sekt och vi skulle dyrka en speciel person. Våran klass som har varit borta på fältveckor fick reda på detta lite sent men men vi kom i alla fall med ett bidrag :-) Och jag tyckte i alla fall att det blev "rätt" bra.

Hur kvällen gick tänker jag skriva om i morgon, för nu e jag riktigt trött och ska sova. Själv och ensam i min säng! Tråkigt som fan, men sant. Tur att jag har Helena som sällskap i rummet i alla fall. Då har jag någom och prata med innan jag somnar åtminstone.

Sov gott allihoppa. vi hörs i morgon!

Madde maddis

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0