Vart ska jag börja?

2009-10-24 @ 12:59:09
Först vill jag tacka Bea för gårdags kvällen.
Det va riktigt mysigt att bara sitta och dricka vin och prata en hel kväll utan att behöva bry sig om något annat än alla er tjejer som va med.
Däremot va jag så slut i huvudet och trött i kroppen så att vinet tog ut sin rätt! Jag såg mer sliten och dragen ut än vad jag var.. Men men gör inget efter som jag vet att ni tycker om mig ändå ;-)

Sov som en prinsessa natten till i dag och jag vaknade halv nio och va uppe och sprang med telefonen i örat klockan nio. Jag har så mycket läxa och pluggande över lovet att jag va tvungen att ta itu med endel direkt.

Lika bra att göra det dirket annars blir det inte gjort alls. Jag vet hur jag fungerar :-)

En sak som gör att jag är orolig och stressad just nu, är studiestödet från CSN. Eller bristen på studiestödet från CSN kanske jag ska säga.
Det har vissat sig att jag har kännat för mycket pengar under månanderna innan jag började skolan och det har i sin tur resulterat i att jag fick mitt sista CSN stöd i går. Nästa gång det säger klir i min kassa är i slutet av januari. Detta menas alltså att jag ska klara mig på det jag har nu under resten av 2009 och lite till..
KUL, JÄTTE KUL! Jag fyller 25, hallowen, julafton, julklappar, nyårsafton, mellandags rean, lucia..... jag kan fortsätta i timmar.
Så nu har jag bestämt att jag ska börja stanna i Trosa över lite helger istället för att åka hem. Inte varje helg men kanske varannan eller nåt.
Nu har jag lov och jag hade tänkt överraska Malin i Göteborg med en liten pressent. Och så jag hade tänkt åka ner till henne självklart också!
Det blir inte så nu men jag tänker i alla fall göra något. Vad vet jag inte men jag kommer nog på något!

En sak till:
Först vill DOM att man ska jobba och få ner arbetslösheten i Sverige sen vill DOM att man ska studera så att Sverige får ett bra ryckte om sig. Att Sverige har en välutbildad och bra befolkning. Men när man gör som DOM vill så blir man bestraffad. Hur fan ska man kunna försörja sig innan skolan börjar om man inte får jobba? Hur fan ska man kunna betala hyra, mat, försäkringar mm om man inte får några pengar från skolan föräns en månad efter att skolan börjat? Hur ska man kunna klara sig dom första månaderna innan man äns har börjat sin utbildning. Utan syre och mat i kroppen kan man ju inte lära sig något alls.
Är det menat att man ska sluta på jobbet några månader i förtid och krypa på knäna till skolan eller? Eller ska man gå till chefen och säga... jag måste få MINDRE betalt....  Är det mitt fel att jag har rätt okej lön? Ska jag bli straffad för att jag har bra betalt eller? Ska jag bli hängd för att företaget jag jobbar på ger bra löner? Framförallt, ska jag straffas för att jag vill följa mina drömmar och hjälpa dom som har det svårt i samhället? DOM borde tacka mig istället för att slå bort fötterna under mig! Hur man än gör så slutar det med missär!

Moment 22!

Som ni märker är jag LITE UPPRÖRD.
men gårdagskvällen hjälpte mig att lugna ner oron i själen. Inget går upp mot att få lite kärlek från dom bästaste bästa vännerna! Och i kväll ska jag nog ut och ta en öl och se lite folk. Det blir buss och tunnelbanna, ingen taxi! Madde maddis

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0