Måla måla måla

2009-09-11 @ 18:35:53
I morrse va det en fröjd att komma upp. kl: 06.00 ringde klockan och jag flög upp. Lite kallt men det gjorde inget.


Det är något magist med att gå i morgon dimmans ljus. Jag blir så harmonisk av den.

Skolan gick fort eftersom sista lektionen tog slut kl:12.10. Efter det va det lunch.

Jag ska stanna på skolan över helgen och måla vårat klassrum och för att i morgon gå på en AA-konvent. Dom har hyrt flera rum på skolan och dom som vet säger att ca 150 personer kommer. Flera möten är inbockade och allämheten kan få se hur ett AA-möte går till. För er som inte inte vet står AA för Anonyma Alkolister. Finns även möten för anhöriga till alkolister. Ska bli riktigt intressant att gå på det.

Tillbaka till denna dag.
Efter lunchen satte några från klassen igång med målningen, inklusive jag. Kul att få måla lite. Känna sig aktiv och att man gör något nytta.
Vi gör detta för att överraska våran klassföreståndare på måndag. Han har pratat om att han skulle vilja få det ommålat. Fast han menade ju av skolans personal. Vilket aldrig kommer att hända då skolan inte har pengar till att betala övertiden och allt det. Vi han inte med allt i dag men fler från klassen kommer i morgon och på söndag för att hjälpa till så det ska nog går bra.

Innan målarfärgen öppnades va vi tvugna att ta ner saker och spackla lite hål. Tog sin tid, men va fan sånt som måste göras.


Helena in action!

Klart jag tänker på er som läser bloggen även när jag är på skolan så jga målade en hälsning.
Nu ska jag upp till Hitlon ( en annan byggnad där det bor elever ) och grilla lite mat! Gott ska det bli.

Ha en bra helg allihoppa!

Madde maddis

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0