Ny kompis

2009-09-01 @ 21:17:30

Skolan blir bara bättre och bättre. :-) 

Va uppe i morrse och gick igen. Skönt som fan. Denna gång fick vi med oss Anne och hennes fyrbenta vänn Kaya.
Gud vad jag saknar att ha hund när Kaya är med. Så snäll och medgörlig hund. Hon liknar Xena som bara den till sättet. Anne kommer inte få ha henne för sig själv så länge hon har henne på skolan.

På kvällen när Anne va och spelade innebandy passade jag på att gå till hennes stuga och sno med mig Kaya på en promenad inna det va dags att gå och lägga sig och läsa läxan.
Min nya kompis! Dålig bildkvalitet men det får gå! Nästa gång tar jag med min kameran ut!
:-) Det gjorde inget. Jag förvarnade henne innan att jag skulle göra det. Anne asså.

När jag och Helena skulle ha börjat med en av läxorna kom jag på ide´n om att jag vill byta nagelack från mitt franska manekyr till lite grönt och så...

Resultatet:


Helena fick likadant men med rosa :-)

Sen när lacket skulle torka läste vi högt för varandra ur riskbruk missbruk!
En assss bra tecknik om man har koncentrations svårigheter och svårt att läsa läxor.
Att läsa högt för varandra inte att vänta på att lacket ska torka!

På det sättet såg vi ju till att vi båda gjorde läxan och vi kunde diskutera, för förstå lite lättare vad det va vi läste.

Madde maddis

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0