Hårda pussar

2009-09-20 @ 11:46:51
Va på fest i går i Bandhagen. Det va roliga att komma dit men även skönt att få åka hem. Jag och Cissi hade sån tur att vi sprang på en gammal kompis från förr när vi stog och väntade på bussen i Fruängen.

Det roligaste av allt är att exakt samma sak hände föra gången vi skulle åka hem till Louice som hade festen.

I alla fall.

Vi stog vid busshållplatsen och väntade när en bil brommsar in och stannar framför oss. Det va Johnny L, som varken jag eller Cissi hade träffat på flera år. Han hade inget för sig så han körde oss. :-)
Praatde en massa i bilen och det slutad emed att han lovade att komma och köra hem oss senare på kvällen när vi ville hem...


När jag kom hem igen sov jag även denna natt på soffan tillsammans med Kevin.

Kevin breder ut sig på köksgolvet

Charmtrollet kan man ju inte säga nej till så jag hjälpte honom upp i soffan :-)

Dålig kvalite på fotot men man kan ju se vilket charmtroll Han är.

Vaknade i dag med ny energi och glädje. en helg med en valp kan göra under :-)

Jag och pappa började packa inför seglingen jag ska på i morgon med klassen.
Jag har ju utlovat ett armetält som flertalet i klassen ska sova i.

Blev lite nervös när pappa slänger ut sig att han inte packat upp det på 10 år... Jaha. och hur många hål är det i duken? Har djuren kommit åt det så är det kört!

Så jag och pappa drog fram allt och operation "lära madde" påbörjades.

Det ser lovande ut... Duken e kankse hel ändå!

Ja... det va helt!

Så här hoppas jag att det ser ut i morgon när vi ska slå upp det på någon ö någon stans i skärgården!

Mamma va så stolt över oss som fick upp det så fort.

Under uppbyggnaden av detta mästerverk så ville självklart Kevin vara med och hjälpa till. Pappa är inte den som är den, och lätt väl honom vara med ett tag ända fram tills detta hände.

Pappa hade närkontakt med Valpen!

Det är inte alltid lätt att ha en valp på 30 kg som inte har kolla på vart kroppen tar vägen ibland.
Pappa skulle få en puss och det va lite kraft bakom den pussen....

Pappa har inte blött näsblod sen hans ungdoms dagar när han hamnade i trubbel!

Nä nu måste jag fortsätta packa så att jag kan åka ner till skolan igen. Det är dags att återgå till vardagen!

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0