Veckosumering

2009-09-27 @ 14:37:12
Denna vecka har rullar på i race-fart! Känns som om jag inte hunnit göra det jag skulle vilja göra. Fast det är igentligen inte sant.
Jag har gjort massa saker och inte haft tid över för film och bloggande.

Men nu har jag tänkt att dra en snabb genomgång om veckan som varit.

Veckan började med segling måndag till tisdag med klassen.
Båten innan vi ska återvända hem på tisdagen
Jag, som hade kameran med mig som vanligt, fotade 210 bilder under resans gång. Vilket resulterade i många finna och roliga bilder.
( bilder finns upplagda nu på både FB och under bild fliken här på bloggen ).

Man lär verkligen känna personerna bakom mäniskan när man spenderar en natt i hopp. På vägen hem under tisdagen blåste det en del och några små vatten droppar ramlade ner från himmelen. Det gjorde inget alls. Det va så mysigt så det va svårt att få den lyckliga kännslan att försvinna.

Väl hemma igen kastade jag mig in i en välbehövd dusch. Tro mig när jag säger att folk, bokstavligt talat, höll för nässan när vi kom upp till skolan. Vi stank brandrök. När jag luktade på håret fick jag huvudvärk. Jag va tvungen att ringa till Håkan och kolla så att hans tröja jag lånat och haft på mig vid läger elden, tålde att tvättas i maskin eller om jag skulle va tvungen att betala kemtvätt. Men det va lungt. jag hittade tillslut tvättlappen i och det va lugnt. En 40 graders tvätt senare så luckatade allt sommaräng igen.
Själv stog jag i duschen länge och väl. Underbar känsla att känna vattnet rinna längs min kropp...

På onsdagen hände något riktigt roligt.
 Jag och Anne har en gemensam vän, Sam. Och hon jobbar på ett skolhem i nyköping där det bor ungdomar mellan 13-19 år. Sam hade pratat med hennes chef och sagt att vi två va i behov av extra jobb. Det va inget jag äns vågat hoppas på eftersom dom inte hade gåt ut med att dom ville ha nytt folk. Men chefen ringde i alla fall och ville träffa mig och Anne. Kl:16.00 satt vi i den blommiga soffan i en gul villa på landet. Vi blev intervjuade i över två timmar och sedan blev vi vissade hela hemmet av en av flickorna som bor där.
Jätte fint verkligen och eleverna verkade okej. klart dom testade oss lite för att se hur vi reagerade. Grabbarna slängde ut lite komentarer och så, men vi lyckades parera tillbaka. Ha ha.. Jag är inte den som ger upp direkt. :-)

Nu väntar jag bara på ett svar. Förhoppningsviss blir det positivt.

Torsdagen blev lugn. Som vanligt belv det kortspel på kvällen. Spelade nere på östis tillsammans med några från skolan. Det har blivit något vi gör varje kväll. Riktigt kul Jag börjar bli riktigt haj på poker nu :-)
Jag somnade på torsdags kvällen med irritation i kroppen. Vilket inte är så bra. Sov inte så bra alls. Vaknade flera gånger under natten. Men men sånt är livet på en pinne!

Fredagen va LÅNG. riktigt lång! Vaknade runt kl: 06.00 och gjorde mig redo för skolan. Åkte hem när alla hade packat klart och tog fram uniformen som låg längst in i graderoben. Det va länge sen nu som jag hade den på mig.

Körde till Tumba så att Helena kunde hämta sina kläder sen va det dags att åka ner till kontoret i södertälje. Fan va skumt det kändes att stå där på genomgången innan det va dags att ta bilnycklarna och bege sig ut. Det är verkligen inte den jag är länge.
Jag kände mig verkligen annorlunda mot vad jag gjorde i juli innan jag hängde av mig uniformen för att byta ut den till penna och papper.

Gick av mitt pass lördags morgon klockan 06.00 och när jag väl fick lägga mig i min säng så va jag så trött men ändå lycklig. Jag kände i hela kroppen att jag gjort rätt. Jag gjorde ett bra val när jag bestämde mig för att börja plugga. Jag följde mitt hjärta och gjorde rätt.

Sov i några timmar på lördags förmiddagen innan det va dags att göra ordning mig för fest.

Cissi bjöd på middag och bål. Allt va jätte gott. Västenbotten paj e en av mina favoriter.

Tack för igår, Cissi.

I dag ska jag bara ta det lugnt. Bio i kväll med Anne och se på Beck filmen.

Hoppas alla har haft en bra vecka. Jag är hemma dom kommande två veckor och det ska bli riktigt kul att besöka alla ställen vi ska besöka. Jag kommer skriva om allt jag ser och självklart vad jag tycker och tänker.



Kommentarer
Postat av: RyckLotta

Jag är helt övertygad om att du gjorde rätt som bytte batong mot penna!

2009-09-27 @ 14:41:52

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0