Vem är Maddemaddis?

Fram till för en månad sen jobbade jag på ett säkerhetsföretag i stockholm. jag körde omkring på nätterna och hade bra.

Men nu har jag sagt upp mig, hyrt ut min lägenhet, flyttat hem till föräldrarna på helgerna och tagit mitt pick och pack och dragit ner till Trosa för att bo på en skola ute på Stensund.

Där ska jag bo och leva tillsammans med ca 100 andra människor. Jag delar ett rum med en av mina kollegor från jobbet som heter Helena. På ett 12 kvadrat stort rum ska vi försöka hitta en frid och en hemma kännsla ihop.
Det är en jäkla tur att vi e vänner och vet vilka dåliga sidor vi har. vi vet oxå hur vi ska hantera varandra......

Utöver Helena på skolan känner jag typ ingen. Ett intresant äventyr är jag mitt inne i.
På vardagarna sitter jag i skolbänken och studerar så att jag kan gå ut med titeln behandlingspedagog.
På kvällarna är jag social ( eller försöker vara ) med mina 100 grannar.
Helgerna spenderar jag mästadels hemma i föräldrarhuset.

Jag har aldrig haft problem med pengar då jag kännat rätt okej. Det har gjort att jag kunnat handla vad jag velat ha ( inom rimliga gränser ) och det har jag vant mig vid.
Nu har jag en inkomst på ca 8000 kr i månaden och det ska gå till hyra, mat, bensin till hojen och bilen, mat till katten, kläder , skor och hälst skulle jag vilja kunna gå ut någon gång i månaden också....

Ni hör ju.
Jag kommer ju få svårt att få det att gå ihop. Men det ordnar jag.
Envis som jag är brukar jag ordna det mästa.

Jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0