Sommarlov och åter igen sthlm-bo

Nu har det åter igen gått ett halvår sen sist jag skrev och förklarade om vem jag är och allt det där.

Så vem är jag nu då??

Jag har nu gått på sommarlov och flyttat hem till föäldrarna igen. Rummet i skolan är städat och ihop packat så gått det går. I mitt rum hos föräldararna står en massa kartonger och klädder ligger över allt. Jag underar hur jag ska få allt i lådor och garderober. Hur ska jag få plats med allt??
Jag är glad över att det är sommarlov, samtidigt som jag vet att jag kommer sakna mina klasskompisar. Vi må vara trötta på varandra men vi har det bra ihop i alla fall (enligt min mening).

Nu har jag några månader framför mig där jag ska jobba lite på de två gammla jobb jag har, för att frödriva tiden lite. Jag lömde söka sommarjobb på något hem eller liknande så det får bli att gå tillbaka. Men sen i augusti är det dags för mig att börja på praktiken och göra något helt nytt :-) Jag och Anne ska tillsammans praktisera med vuxna missbrukare. Inte vad jag hade tänkt från början men jag är nöjd ändå. Jag kommer lära mig mycket och säkert ha jätte kul. Det går ju inte att ha tråkigt när Anne e med mig ;-)

Men fram tills den sätter igång ska jag njuta av friheten att få välja själv om jag vill jobba eller inte. Jag bor väldigt billigt hos mina föäldrar så jag behöver inte jobba ihjäl mig för att överleva kan jag ju säga. SKÖNT!!

Jag tänker försöka njuta av denna sommar. Åka ner till Trosa och bada lite då och då. Grilla med alla mina vänner här hemma och sitta på uteserveringar i solen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0