Fredagen den 13 och alla hjärtans dag.

2009-02-15 @ 16:33:56
I fredags var fredagen den 13. Otursdagen, Jobbade då. Allt gick som på rells. Inga problem alls. Där emot när den "fina dagen" , allahjärtans dag började så gick allt dit pepparn växer eller nåt.

Under hela dagen gick allt fel. Började med att jag åkte till Sea hund och katt för att handla klösträdd. När allt va klart där och jag gjorde mig redo på att åka hem och bygga så startade inte bilen. Va tvungen att be om starthjälp. Åkte i väg men inte så långt. Kom ända bort till BMW-rondelen där bilen helt plötsligt hoppade som en grod och slutligen beslöt den sig för att säga god natt. MITT I RONDELLEN blev jag stående som ett fån.
Ringde mamma och pappa efter hjälp och det visade sig att Håkan och Helene va där så dom tog bilen och åkte för att rädda mig ( som två vita riddare ). Dom va tvungen att köra mot traffiken före att kunna komma åt och hjälpa mig.  AJA när vi väl fåt igång bilen igen så åkte jag snabbt in till villan och ställde den där. Fick ta en annan bil för att åka och handla batterivatten och bromsvätska. kom tillbaka och då vissade det sig att varken Håkan och Helene eller mamma och pappa kunde stanna för att hjälpa mig. ( tydligen har dom ett liv utanför mitt )

Så där stod jag, själv, på gatan, utan jacka ( jag skulle ju bara fram och tillbaka till Seea ) kallt som satan va det, inga handskar, en bil som inte fungerar och en annan bil vars bilbatteri va inbyggt i bilen, så det tog ett tag och hitta vart plus poren satt.

Va tillslut tvungen att ge upp eftersom bilen hela tiden dog. Tog pappas bil hem till Hagsätra för att försöka få i hop klösträdet och hinna göra mig i ordning till jobbet.

Jag gick ut från lägenheten, låste dörren, när jag kom på att jag hade glömt mobilen. Jag låste upp och gick in igen.
När jag äntligen va på väg och hade kört halva vägen kom jag på att jag glömt körkort och gymväska. Det va bara att vända om igen och hämta grejerna.
Nå väl. När jag ÄNTLIGEN kom till jobbet trorde jag att jag va säker.
Men ack så fel jag hade. Det första jag träffar är ett dag-jon som använt min bil på dagen. Han slänger ut sig att jag inte hade tankat bilen. OCH!!!! Min bil, jag plannerar efter in körning inte efter någon annans. Vad tror han. Sen säger han. "Jag fick bensinstop tack vare dig. Jag tänkte inte på att den orange lampan med en bild på en bensinpump betyde att jag skulle tanka bilen." Hur jävla dum får man bli.

Resten av natten rullade på rätt bra.

En tanke slog mig. Vad säger man på alla hjärtans dag. Glad alla hjärtan ( låter konstigt och fel ) Grattis på alla hjärtans dag ( låter oxå konstigt ). Allt låter bättre på engelska. Happy Valantine 

Ta tillexempel om man ska fråga ut någon på alla hjärtans dag. Då låter allt tråkigt på svenska. Men på engelska låter det romantiskt  " Would you be my valentine?" Så fint!!


Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0