Radion

2009-02-17 @ 19:49:57

Alla som känner mig vet att jag inte har något problem att vända på dygnet när som hälst. Jag slutade jobbet i går morrse och va på ett annat jobb i morse. Eller annat och annat.... Samma företag, annan avdelning. Satt med telefon hela dagen och fick lyssna på en kille när han jobbade. Rätt skönt faktist att inte göra något. Bara titta på när andra gör jobbet. *ler*

Nä men skämt och sido......
Det va hur mycket som hälst att ta in. Koder hit och koder dit, bu och pe, 61, 62 eller 59...... Fan trode att det skulle vara relativt lätt ( har ju jobbat som larmoperatör förr men ojojoj va fel jag hade ). Det enda som va "lätt" va förmedlingarna och själva samtalen. Sen kom vi till hur man handskades med systemet.

Allt gjordes i ett system som typ är uppbyggt i början på 80 talet.....
Helt sjukt. Ett SÅÅÅÅÅ stort företag som detta är och så har dom inte lagt ner någon tanke alls på själva hjärtat av verksamheten. Hela systemet har så många brister så det e helt sjuk. Självklart så är det lätt när man har jobbat med det ett tag.

Allt är lätt när man kan det.

När jag kom hem fick jag locka fram Svenne från under soffan igen. Något måste ha skrämt honom.
Men det gör inget. Nu ligge rhan så fin i hängmatan i klösträdet :-)

Nu ska jag i väg och hämta Cissi. Vi ska till skutan och ta oss någon öl eller cola för mig. Eller va fan. Jag får se när jag kommer dit.
.


Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0