Vägrar innse sanningen!!

2009-02-03 @ 20:32:21
Jag och min vän Cissi satt och pratade på mina föräldrars altan i dag innan jag skulle börja jobba. Hon berättade att även hon nu skaffat sig en blogg här på blogg.se. 

Vi satt och diskuterade lite och kom in på ämnet att "innse sanningen". Vi sa båda två att vi hade samma problem. Att tro på fakta. Om tex. en kille skriver ett sms eller ringer och säger att han tycker om dig. Det första vi tänker är " jo visst. Han vill bara ha om kull mig". Det vi igentligen borde tänka är " ååå va gullig han e. Vad glad jag blir att han berättar det. Han menar nog det han skriver." För varför skulle han ljuga?!

Jag och Cissi kom fram till att vi tänker negativt, för att vi varit i liknande situationer för många gånger, för att kunna tro det positiva först.
Någon sorts ändring måste ske i vårat tänkande enligt min mening.
Okej, vi brukar börja tänka positivt efter ett tag. Killen brukar få bevisa att han menar allvar först.
Jag tror helt änkelt vi måste tränna bort den här ovannan vi dragit på oss.
Lära oss att lita mer på det mot satta könet än vad vi gör nu.



Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0