Nationaldagen

2009-06-06 @ 21:42:03

Så vackerIbland undrar jag varför Sverige och svenskarna inte är mer som våra grannländer. När Norge firar nationaldagen stänger affärer och det är parade på gatorna. När vi har nationaldag... Vad gör du då??

En kollega till mig frågade mig det i dag. Vad ska man göra på nationaldagen Madde? Han är från ett annat land och hans fråga ställdes i ren nyfikenhet. Inte något annat.
Sedan frågade han något annat som gjorde mig riktigt arg och ledsen. Visst är det dagen då alla rasister gå ut på gatorna?
Är det verkligen vad alla ser denna dag som. Har rasisterna och nasisterna förstört nationaldagen så pass myckert nu.  

Men i alla fall jag fann mig själv att tänka. Fan jag vet inte vad Sverige och svenskarna gör den 6 juni varje år.

Pinsamt värre! Det enda jag kan tänka mig, är väl att det är lite som midsommar. Man ska träffa lite folk och äta färskpotatis och sill eller nåt.

Vad ska man ha för sig denna dag.
Just i år vet jag vad jag gör. Jag jobbar hela kvällen. För att få någon sorts kännsla dagen till ära lyssnade jag på nationalsången i alla fall.  Men vad gör alla andra?? Vad gör du på Sveriges national dag?




Madde maddis


Kommentarer
Postat av: RyckLotta

Tja... vad gör man på nationaldagen? Jobbar, äter, sover och håller sig undan alla andra som super, super och super.

2009-06-07 @ 06:17:13
Postat av: Pierre

Man stoppar folk som försöker med springnotor!

2009-06-08 @ 21:49:46

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0