Självförsvar och ömande handleder

2009-06-10 @ 19:19:02
Vilken dag. Först utbildning ( rep ) om HRL av en ambulans förare. Hela förmiddagen gick segt som fan. Intressant men dock segt. Hur ska man plasera bilen vid en olycka. Vad ska folk se först? mm
Fick dock se en film med ett riktigt hjärta. Det va rätt nice att se hur det faktist ser ut.


Efter lunch var det dags för det som jag väntat på och det enda jag sett fram emot på kursen.
Kursdeltagarna hade en träff med tre självskydds instruktörer.
Sååååå kul och va en av dom assa fin!
När han pratade, stog jag bara och log, och när dom andra pratade såg jag till att stå så att jag såg honom... Har man något fint att se på, släpper man det inte..

Jag va till min förvåning en av dom bästa på att hantera fängsel...
Kanske fått lite mer tränning än dom andra...... Vem vet?!  

Jag kommer nog vara lite öm i morgon. Handlederna fick sig en smäll efter alla gånger handbojorna åkte på och av. Så ska du göra, tryck så gör si.... Oj nu låter det som något helt annat.

I alla fall. Dagen avslutades med en liten tävling och mitt lag vann.
10,5 sekunder tog det för grabbarna i mitt lag att dra ner mig på golvet, ge mig lite smärta, sätta på borjorna och få upp mig på fötter. Rekordet ligger på 6,5 så vårat resultat va bland dom bästa genom tiderna. :-) 

Nu e jag riktigt taggad.
Vill ha självförsvars kurser varje vecka.....

Madde maddis

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0