Från botten till toppen

2009-06-21 @ 22:57:28
Nu är midsommar helgen över för denna gång. Och vilken helg då.... Började dåligt och slutade som i en dröm.

Först vill jag be om ursäkt över att jag ej skrivit i helgen. tog med mig datorn till landet för att kunna komma in och surfa lite men nej... det kunde jag glömma. Ingen mottagning.

( är det inte 3 som säger sig ha mottagning över allt )

Gick upp i fredags klockan halv åta för att hinna göra ordning mig och komma i väg innan köerna. Pierre skulle ha mina nycklar till lägenheten. Han va såå gullig att han lovade att ta hand om Svenne under dagarna jag är borta.

Hämtade Cissi och så var det dags.... Helgen hade offesielt börjat.
Trosa here we come.

Jo men visst. Började ju bra. Stod i köer hela vägen ner till Södertälje. Jaha.. Aja va ju bara att acceptera.
I Trosa kändes allt som vanligt. Andades in ett ljupt andetag och tänkte att äntligen är jag här igen. Jag blir så harmonisk och nykär varje gång jag stiger ut ur bilen vid den grå stugan ute på Stensund.
Sommarstugan i Trosa

Vi började göra ordning oss nästan direkt. Vi ville vara färiga tidigt så vi kunde slappna av sen.

Jag blev rätt nöjd. Lockarna va lite för krulligga men när det får hänga ner sig lite blir det perfekt.

Mitt hår nylockat

Under min och Cissis omvandling kommer Joel åkandes i sitt vrål åk. Han e sååå nöjd med den.
Joels vrålåk!

Visst e vi söta

Sen hände det som inte får hända på midsommar. Det började regna. HELVETE. Och vi får reda på att Tullen, det enda stället som faktist är värt att nämna när man pratar om utelivet i Trosa, va stängt.

Så vi får Joel att ringa till sina vänner och fixa in oss någon fest eller nåt... Och Det var va det va. Eller  nåt!
Har aldrig haft en sååå tråkigt midsommar. Fy fan. Roligt att prata med nya människor men det va inge drag. Plus att det inte fans några snygga grabbar alls. Det enda som va sött i villan va Mickan. En kompis dotter som fick vara med på festen dagen till ära.

Jag och Mickan på festen. Vissa dagar får man vara uppe sent.


Lördagen blev bättre. Regnet försvann och solen tittade fram. Joel kom med vrålåket och tog med oss på en bakis pizza på byns pizzeria.
Gött som fan. Kan nog vara den bästa pizzan jag ätit någonsin.

Joel i sitt vrålåk

Sedan var det dags för fika med morföräldrarna och Cissis tårta skulle ätas upp.
Hallontårtan Cissi hade gjort.
Den hade varit fin om den inte hade smält under resan ner till stugan.
 Men god var den, smällt eller inte!

Jag tillber dig.

På kvällen var det dags att ta igen den dåliga midsommarafton med en bra midsommardag. Såå middag på Fyren och sedan fest på Tullen.. OJOJOJOJ!! Vilket drag det va.

Dansade, drack och träffade massor av sköna människor.


Jag och Chake försökte efterlikna dumma blondiner. Gick ju sisådär.

Joel försökte skaffa sig lite nya vänner..... Gick inte riktigt så bra.

Natten slutade hemma hos Joel där efterfesten dog ut vid fem.
Somnade på soffan och vaknade söndags morgonen av en Jimmy som kvittrade och ville få ut oss alla direkt ut i solen.

Sagt och gjort.
Brunch på en altan i Trosa sedan begav vi oss ut på sjön. Det fanns inte äns tid för mig och Cissi att åka hem och byta om. Utan vi fick snällt åka med, med gårdagens kläningar och höga skor.



Kul var det.. Att vara på sjön är livet.

Nästa vecka ska jag ta med mig varma kläder och handduk så att även jag kan åka ring och brädda på vattnet precis som grabbarna gjorde i dag.

Kom hem nu på kvällen till en väldigt glad katt. Svenne har inte slutat prata sen jag kom innanför dörren.
Han har nog saknat mig...Får man hoppas!
Madde maddis

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0