Sitter och funderar

2009-03-02 @ 12:57:44
Sitter i soffan och väntar på att klockan ska slå 15.00. Då kommer Helena hit. Hon missade sin tvätt tid så hon hon frågade om kunde få tvätta en maskin här. Hon har typ inga arbets kläder.. Och självklart. Som den underbara vän jag är så sa jag ja.

Men nu när jag sitter här i soffan själv så börjar jag fundera över en massa saker.
Varför ska det vara så svårt att få elden att brinna för någon annan? Varför är det så svårt att få någon annans eld att brinna?
Att vara själv är inget fel, men det vore ju trevligt med någon som delar min ensamhet. Då skulle jag inte vara ensam längre, utan dela ett liv med någon jag tycker om.
Tänk att få ha någon att vakna upp med på morgonen, någon som kysser dig god morgon, någon som kysser dig god natt. Att ha någon att tänka på under dagen.
Någon dag är det min tur. Den dagen kommer någon gång.
Hoppas den kommer snart...

Det är trotts allt inte såå kul att alltid vara själv.

Kommentarer
Postat av: Linda M

Låter som om du kanske vill låna Isak och hans morgonandedräkt (död hamster ungefär) att vänslas med när du vaknar?

Garanterad kliva-upp-fort-som-fan-faktor på det! hähäh



Du behöver inte oroa dej. You´re time will come. ;)

KRAM

2009-03-02 @ 18:05:13
URL: http://vassaklor.blogspot.com
Postat av: Malin

Det är ju alltid trevligare med tvåsamhet än ensamhet. Men du ska se att prins Charmig kommer snart och tar dig med storm. Du är ju oemotståndlig så det är nog bara en tidsfråga ;)

Kram

2009-03-03 @ 12:07:05

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0