Hälsningar från Kambodja

2010-08-02 @ 15:22:12
Sitter just nu i dörröppningen till vårat rum. Tänkte jag skulle berätta lite hur jag har haft det dom senaste dagarna.

De första tre dagarna var vi i Phnon Pen ( huvudstaden ) och kollade runt en massa. Va på ett tortys fängelse från när Pol Pot styrde detta land. Det va sjukt hemskt och se allt. Väldigt detalj rikt! Foton och målningar överallt.
Sen va vi och kollade på massgravarna. Sjukt att under Pol Pots styre avrättades 3 miljoner människor av en befolkning på 7 miljoner. Kan inte fatta att detta har hänt under modern tid. Hitler va ju för så länge sedan och han hade inte ihjäl alls i samma mängd.
Vi bodde i ett vandrarhem i Phnon Pen som låg på vattnet. Mysigt och väldigt enkelt.  Håkan och Lina i en säng och jag i en annan.
Va och kollade på en massa marknader i staden också. Fanns massa saker men inte så mycket som man kan ta med hem. Om jag kunde skulle jag köpa hem en massa masker och tavlor. Typisk min stil.
På tredje dagen tröttnade jag på storstaden och ville bege mig ner till Sihanokville och min brors hem. Bussen vi tog kostade inte mycket alls och ac´n va på för fullt. Det va till och med så att man frös ett tag. Jag, Håkan och Lina spelade yatsy ett tag. Helt sjukt va lång tid det tog ner. Det är bara 20 mil ner men i detta land kör man inte fort i huvudtaget plus att det tog tid innan vi kom ut ur city pga alla mopeder över allt.
Väl nere stod regnet i baken och det va kolsvart. Vi lämnade bagaget på vandrarhemmet vi skulle bo i några få nätter och drog upp till deras bar, Karisma.
Det va mycket bättre än vad jag trodde det skulle vara. Dom har inret det jätte fint och de anställda är alla jätte snälla.
Jag och Lina festade lite tills klockan var fem, halv sex. Håkan gick hem och la sig någon timme innan det.
Idag har vi varit nere på stranden även fast det varit molnigt. Jag måste ju vara där nu när jag är på semester. Vi satt med fötterna i ett fiskbad. Tydligen finns det hemma i Sverige också. Det är små små fiskar som äter upp död hud från dina fötter. Man fick sitta i 20 min och grattis öl ingick :-) Vilket vi inte sa nej till.
Efteråt va mina fötter lena som bara den och då var det dags att sätta sig på strand baren och få pedekyr från några kvinnor som går runt på stranden. Jag och Lina fick målade tånaglar med en blomma på stor tån. Håkan valde att inte ha något nagellack alls... Konstigt!!!!
Nä nu ska jag väcka sömntutorna. Vi gick och la oss en timme efter middagen. Håkan ska vissa mig stan i nattens mörker :-)

Bilder kommer upp lite senare.
Kram på er alla där hemma. Vi syns när vi syns nästa gång!!

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0