Inge bra dag i dag

2010-06-11 @ 20:24:24
Vaknade av att en fågel satt utanför fönstret och pepp som fan. Hade glömt stänga fönstret och dra ner persiennerna när jag gick och la mig. När jag kom ner och skulle göra frukost kom jag på att jag glömt köpa flingor och mjölk som jag va sååå sugen på. Jag fick göra ägg röra i stället, vilket inte är fy skäms det heller.
Jag skulle ge Svenne mat och upptäcker att maten är slut och måste gå ner till garaget. Jag ska slå på en film på datorn och ser att det va jätte dålig kvalitet och får slå på en ruller jag fått av Vicke istället.
Så efter mycket små irritations moment fick jag äntligen slappna av framför en bra film på morgonen med min frukost.
Tobbe kom förbi innan det var dags för mig att åka till jobbet. Vilket i sin tur blev i panik. Jag hade lyckats lägga nycklarna på något jätte bra ställe i natt när jag kom hem, som jag inte kom i håg när jag skulle åka idag. Detta slutade med att jag ramlar in på jobbet 15 min försent.

Jag kom fram i alla fall.

När klockan är 18,53 får jag kasta mig ur stolen och springa med plånboken i handen över gatan och in i Mc boden som stänger 19,00. I dag skulle ju jag köpa min nya hjälm som jag testade ut igår.
Jätte sköna tjejer som hjälpte mig i butiken och jag bad om ursäkt flera gånger att jag kom in så sent.

Fick veta att Ava-mc hade överdrivit lite när det gällde min gammla hjälm och säkerheten. Men men det e ju bra för då har jag ju en extra hjälm till dom som åker bakpå.
Det blev ingen av de hjälmar jag testat och pratat om tidigare, utan det blev en helt annan.
Den är snygg, den är svart och den är min :-)

Snacka om att jag kommer känna skillnad att köra med min nya.
Min gamla hjälm har endast ett visir, min nya har ett extra solvisir som jag kan fälla ner när jag vill. Min gamla har massa repor och är smutsig, min nya är ren och repfri. Min gamla är tung som bara den, min nya är lätt som en fjäder. Min gamla har endast ett luftintag, min nya har minst 6.
A ni fattar. Jag är väldigt nöjd med mitt val och den va biligare än den jag tänkte köpa från första början. :-)

Madde maddis

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0