Facebook.... Föföljarens paradise

2009-01-08 @ 15:30:20
Det e lite roligt det här med facebook. I början va jag väldigt mot den sidan. Men sedan en tid tillbaka är jag en av dom som inte kan gå en dag utan att logga in minst en gång, för att bara kolla lite.
Man kan verkligen hitta alla där. Och det värsta / roligaste är att ingen vet att man kolla på någons sida.
För en vanlig svensson ( som jag själv ) spelar det ju ingen roll. Vi gör ju inget åt den info vi kommer åt, men tänk er dom som blir besatta av någon. En riktig stacker. För dom är ju ansikstboken ett paradis.

En kollega till mig har råkat ut för en sådan nu. Han mötte henne en gång när hon jobbade ( hon stod i uniform och skulle stänga någon butik ) och han blev helt såld på henne. Han såg hennes siffror på leget som vi har på oss och sedan var det i gång. Han tog reda på hennes FB och nu håller han koll. Han är som tur är ingen våldsam människa och han verkar vara väldigt vännlig men ändå. Han skriver lite då och då till henne. Kommer till den butiken han vet hon hjälper till att stänga och bara titta. Tänk om han hade varit våldsam. vem vet vad som hade kunat hänt.

Men som sagt för oss vanliga är det ju kul.

Jag vet inte om ni har fåt en förfrågan om att vilja få in en ny funktion på FB, som går ut på att man ska kuna se vem som varit inne och kollat på din sida, för det har jag. Jag tröck på ignorera direkt. För om den funktionen kommer blir FB som vilket kommuniti som hälst ( med den skilnaden att man har sitt riktiga namn och inget alias ). Och den charmen med att gå in och "spionera " försvinner. För face it alla som har ansiktsboken gör det. 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Halloj.. Bruden.. Kul att du börjat blogga.. Nu är det ju så att man faktiskt kan göra sig ganska annonym även på face book.. Genom att tex inte gå med i ett nätverk, låsa sidan endast för vänner m.m. Så man måste inte vara "öppen för allmänheten" om man inte vill

2009-01-08 @ 22:59:01
URL: http://porjefors.blogspot.com

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0