Tillbaka på skolan efter 112-kryss

2010-04-15 @ 19:19:19
Nu sitter jag åter i skolan och är uttråkad. I tisdags va det dags för 112-kryssningen. Taggad som bara den åkte jag från skolan och skogen, in till city och party-båten. Möte upp Cissi och Frida först och tog sedan tuben till Gärdet. Påvägen dit möte vi på en man som hade tagit lite för mycket droger i sitt liv och beteede sig dr efter. Cissi sprang därifrån medans jag hjälpte mannen med sitt problem med att tända hans cig.
När det lilla problemet var ut vägen kunde vi fortsätta resa vidare till hamnen och den väntade båten.
Väl där tog vi någon öl och kollade på allt folk som skulle med och festa med oss. Det va mer tjejer än killar kan man ju säga. Gick väl fyra tjejer på en kille eller nåt tror jag!

Påstigningen va försenad pågrund av ett dödsfall på båten.
Våning 8 fick vi veta när vi satt där och väntade på att få dansa med vågorna.
Jaja. När vi väl kom ombord va vi på partyhumör och vi byte snabbt om till kvällens outfit!

Kvällen va riktigt rolig men lugn. Det va den lugnaste kryssningen någonsin tror jag. Jag tror jag har vant mig vid allt lugn ute i skolan och skogen för när klockan va tre kunde jag knappt hålla ögonen öppna längre och jag va tvungen att somna in.
Någon gång måste ju vara den första att jag går och lägger mig först. Nu har jag gjort det också!

Dagen efter ( alltså onsdag morgon ) gick vi upp klockan nio och åt frukost. Jag va lite besviken över att det inte fanns några köttbullar att äta.. Det e ju min kryssnings-rätt. Men till min lycka serverades det senare till lunch/middag.
Dansade lite till på dansgolvet, som dagen innan verkade stor, men som i gentligen var minimalt i dags ljus.

Min underbara mamma kom och hämtade mig och Cissi vid hamnen. Frida fick skjus av en vän i fin bil. Väl hemma blev det soffan sen sängen. Inte många knopp gjordes den kvällen inte.
Har knappt några foton från kvällen. Allt togs med Fridas kamera men dessa två kan jag bjuda på i alla fall :-)
Jag och Cissi
Jag och frida

I morrse var det dags för mig att ta mig tillbaka till skolan. Trodde jag skulle sitta i köer och sånt skit men inte då... Körde lika fort som vanligt ner.

Efter skolan drog jag, Helena, Peter och Johny till Tullgarn och drack ur en hälsokälla som finns i skogen.

Tullgarns hälsokälla





Jätte fint va det. Rätt häftigt att en så liten källa med vatten inte fryser till is, inte äns under vinterns kallaste timmar.








Madde maddis

Kommentarer
Postat av: magnus

WOW WOW tänk att jag fick se den vackraste tjejenn igen, du var likt en bröm även dagen efter med dina röda byxor , gud så snygg du var. tjejen med glasögon syftar jag på. Hoppas verkligen vi ses igen 19 okt på nästa kryssning, annars ha det bäst.... Ni var verkligen ett glatt gäng

2010-06-30 @ 22:27:21

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0