Äntligen har solen kommit

2010-08-04 @ 15:07:40

Efter flera dagar av regn regn regn hade jag börjat undra om jag någonsin skulle få se solen i detta paradis och då som på beställning kom den igår.
Har lyckats bränna mig i både ansiktet och axlarna. Har fått pedikyr och medikyr på stranden och  en liten blomma på en nagel. :-)

Små Khmer-barn flockas runt oss när vi ligger på solstolarna. Dom älskar Lina. De kommer hela tiden och kollar så vi mår bra. Själv klart har dom en baktanke. De vill sälja massa armband och sånt. Men dom e rätt söta ändå.

I dag hade jag citron i hårbotten och detta upmärksammades av ALLA på stranden. Tjejerna som låg bredvid oss gick direkt och köpe citroner ( eller igentligen är det lime men men same same but diffrent ;-) )
Även de små Khmer-barnen ville veta vad vi höll på med. När vi berättade att det fick min hårbotten att bli lite ljusare så sprang dom och köpte lime dom också. Deras dröm är att vara blond.

Så det slutade med att jag satt och klämde ut saft i deras hår också.

Och så lite bilder... Internet e rätt segt här så det blir inte många.
Har precis kommit till Kambodja
(Har precis landat i Kambodja)

Tar några öl på vandrarhemmet vi tog in på i huvudstaden!!!
(Tog in på vandrarhem och tog en öl i deras bar)

Vandrarhemmet låg på vattnet
(Vandrarhemmet låg på vatten)

Det här är vad jag kallar regnmoln
(detta är vad jag kallar regnmoln)

Påväg på äventyr i Phnom Pen
(i en tuktuk påväg på äventyr i Kambodjas huvudstad Phnom Pen)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Verkar toppen skulle vilja vara med men vi kommer senare.Kramiz till er alla

2010-08-05 @ 10:47:55

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0