Lunch med mormor och middag i Rålis

2010-06-09 @ 11:14:28
I går va en jätte fin dag.
Den började med att jag och Cissi promenerade runt långsjön. Tog en fika hos Bea och bara njöt av att vi va lediga. Sen hade mormor lunchen klar och jag traskade dit. Jag åt utan problem (fast att det va saker i som jhg tidigare inte har ätit *lycklig*) Och det va rikgit gott!
Sen gick jag hem och gjorde i ordning mig. Cammen skulle komma och hämta mig och Cissi för att vi skulle åka in till Rålis och spela lite kubb och grilla. Men när jag precis kommit ut ur duschen ringer telefonen..

Cammen harklar sig lite och låter lite nervös. "Madde, jag får inte igång din bil (hon lånade den iförgår). Ratten har fastnat i låst läge typ." Jag försöker förklara för henne hur hon ska göra men det fungerar inte. Så jag får kasta mig i bilen hämta Cissi och köra till Örby. En granne till Cammen (en kille) hade försökt hjälpa till men inte lyckats. Det är tur att jag är en rikgit händig tjej som brukar lösa det mästa ;-)
Jag satte mig i bilen och på ca 10 sekunder hade jag löst problemet. :-)
Jag känner igen det här senariet. Att jag kör ut på brandkårsutryckning och löser ett problem på några få sekunder..Hmmmmm Jo nu vet jag Det har hänt några gånger tidiagre med min kära Särbo Helena...

Aja bilen fungerade i alla fall och vi kunde åka hemmåt igen för att hämta resten av sakerna vi behövde. Satt i Rålis och hade det jätte mysigt i några timmar med både korvgrillning och kubb spel. Smala Madde och hennes vän Alexandra va med och mös med oss också. Madde fick för sig att hon regerade i kubb men så va ju inte fallet ;-)
Det dracks både öl cider och rosa bubblor :-) Inte det godaste men det gick ner.
När jag cissi och Cammen skulle åka hem igen fick vi för oss att det vore ju trevligt att dricka lite kaffe nu..... I TROSA! Och Cammen är inte den som är den (hon va den som fick köra) sa att sålänge jag e hemma innan jag ska upp igen så är det lugnt.

Sagt och gjort så ringde vi joel som fick i upgift att sätta på kaffe. Tänk att det alltid är så mysigt i Trosa. Oavsätt vilken tid man kommer ner så känns det nästa som hemma. Mitt och Cissis sommarhem!

När vi väl va hemma igen kunde jag inte sova så det fick bli film innan sängen skrek på mig.

Madde maddis

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0