GI-metoden och sockersug

2011-04-17 @ 16:13:26
Jag har gått på GI-metoden i någon vecka nu och jag måste berätta. Jag mår så mycket bättre, har fått bättre hy. Mitt sockersug har minskat drastiskt. Jag orkar mer och jag vaknar piggare på morgonen, fast det kanske har med att göra att jag går ut och går varje morgon nu mera och att det gör att man blir pigg också. Men i alla fall.

Jag som aldrig har lagat mat i hela mitt liv har nu blivit tvungen att kolla i kockböcker för att få tips till vad jag ska äta. Annars blir det lätt enformigt och tråkigt.

I dag serveras fylld sesampanerad kykling med pesto och salami till det ska det vara rottfrukter men jag som inte äter det väljer att ta bort det och tillsätta någon god sås eller ost istället. (helt i Gi-anda så klart)

I går åt jag en vanlig ugnsbakad kykling som legat i marinad med vitlöksdressing. UNDERBART gott!

Och till lunch åt jag idag en omerlett med ost och tomatpesto :-) Det blev riktigt bra!

Denna vecka ska jag klara av att hålla mig till GI hemma hos föräldrarna. Hitttills har det varit lätt efter som jag får allt serverat på skolan och kocken där gör specialmat åt oss som går på olika dieter mm.

Så denna vecka blir det en utmaning! Den största hittils (förutom attlåta bli chokladen förstås)!

Önska mig lycka till!

Kommentarer
Postat av: Rod

Interesting blog from what it seems an interesting person. I think it's always interesting to see someone creating something instead of being inactive. The blogger seems to have passion for life.

This is a way also of seeing the swedish way of life.

Congrats, regards and ill try to catch up. :)

2011-05-04 @ 00:14:43
URL: http://www.flickr.com/people/rodcosta/

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0