Vad ska man rösta?

2009-05-25 @ 13:22:58

Det damp ner ett kuvert i min brevlåda för några dagar sen där det stog röstkort på. Jag har hört lite löst på radion om att det snart är dags för val. Jag ( om inte är så insatt ) vet inte riktigt vad jag ska rösta. Jag vet ju inte äns vilka partier som har vad för åsikter osv.

Såg en reklam om krisdemokraterna på tv. Smart drag av dom. Dom säger det som svenska folket tycker om på tv. Det är klart man blir påverkad av det mer än av alla jävla afficher som sitter på alla lyckstolpar som man passerar i bilen. Vad just denna reklam av Krisdemokraterna handlade om har jag nu glömt, men jag minns att det som sas va riktigt smart och att jag höll med om det.

Nu är jag inte en krissdemokrat eftersom jag inte är troende.

Va inne på bloggaren Johannas sida och där hittade jag en länk till DN. Där kan man svara på 25 frågor och få fram vilket parti som har liknande åsikter som du.

Vad ska jag rösta länken

Jag gjorde testet och svaret blev att jag är Moderat. Jag vet inte, kanske jag är. Som sagt, jag har inte en anning om vad dom olika partierna säger om vad.

Gå in och gör testet du oxå. Klicka här

Madde maddis


Kommentarer
Postat av: Carro

Sitter i samma sits som dig, vad ska man rösta! Bra tips om att göra testet. Lycka till!:)

2009-06-07 @ 15:46:54
URL: http://caroline.lindgren.blogg.se/

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0