Underbar grill-lördag!!

2009-04-05 @ 12:39:53
I går va jag hemma hos Jenny och hennes familj. Vi skulle ha en grillkväll med cider provning. Jag va på ett så bra humör innan jag skulle åka så jag provade en ny locktång till håret. Det blev rätt bra tycker jag.
Va ju tvungen att fotta dom nya lockarnaEgobild

Satt i bilen på väg till Tullinge och det fulkomligt kvittrade om mig av lycka. Det va så länge sen jag spenderade en hel kväll med jenny och hennes underbara prinsar.
Inför våran cider provning hade jag bunkrat upp några nyheter för sommaren och även några gammla godingar. ååå det bara vattnas i munnen när jag tänker på all dricka!!

Va ute med barnen i parken en stund. gungade och lekte i sanden lite.
Rasmus och Hugo på gungorna i parkeni parken
Hugo konsentrerar sig på att hålla i sigRasmus vissar för Hugo hur man ska lipa
Ovan som jag är med barn, tröttnade jag före dom, så pappa Daniel fick komma och byta av mig så jag kunde gå in till mamma Jenny, som lagade maten. Jag hade en Smirnoff ice som väntade också....

Finns det något coolare än Hugo?!


Grabbarna kom in efter ett tag och då var det snart dags för maten. Datte skulle bara ordna det sista på grillen först.
Under tiden ville Hugo va lika ball som Madde!! Jag måste ju säga att han gör ett otroligt bra jobb.....
Eller vad säger ni?!





Middagen va otroligt gott. Första sommar middagen för i år. Helt perfekt grillat kött, klyftpotatis och bea-sås!! Jag kommer garanterat äta middag hos familjen W flera gånger denna sommar. Men bara om Datte är den som basar över grillen!! Det gjorde du bra Datte. Fortsätt så!

Jag och Jenny drack aldrig samma sorts cider två gånger under kvällen. Så fort den enna va slut provade vi en ny smak. Många av sommarens nyheter verkar innehålla peach ( Vet ej hur det stavas på svenska. Men det e ju iof inte ovanligt ).

+ 46 cidern va min favorit utav dom vi drack i går. Den va god, svalkande och inte för sött. Det är en sån cider jag kan dricka lika väl på stranden, som på puben eller till en bra grillkväll...





SÖT! Tycker man om sliska och söta drinkar så tycker man om denna.
Jag kunde bara dricka tre fyra munnar innan jag ställde bort den. Smakar som någon drink man får i Magaluf eller nåt! Jenny där emot drack den med ett stort leende. Jag fick dricka hennes Aqua tini strawberry i stället. Den är mer i min smak.
Mot slutet av kvällen va vi inte speciellt nycktra. Jag trodde klockan va mitt i natt när den vissade vara 22.30... Upps!! Behöver jag till lägga att det blev en otroligt tidig kväll för mig och Jenny.
Det va starkt av Datte som orkade höra på oss hela kvällen. Inte ett ända klagomål hördes från honom.
Kan förvisso ha och göra med att han satt med sitt kära x-box och spelade något pang-pang spel!!

Hoppas ni hade en lika bra lördag som jag hade.

Kram på er!Maddemaddis

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0