Underbara Sverige

2009-04-03 @ 16:46:05
Satt ute på balkongen och tog en kaffe med Bea i dag på dagen. Hon kom förbi på en fika i solen. Sååå underbart att vara i Sverige när vårsolen kommer fram på riktigt. Vi satt i solen kanske i 40 min eller nåt. På den lilla stunden han jag få en "sol rand".  Vi begav oss till Skärholmens centrum kl 13.30 för att träffa dom två arbetarflickorna Cammen och Cissi. Blev som vanligt lunch och en sanbb shopping runda. Jag njöt varenda sekund som jag rörde mig utanför lägenheten. Så skönt att komma ut i det fria. Andas frisk luft och slippa soffan *ler*

Bea som tog körkort den 1 april körde och jag satt brevid. Kändes jätte konstigt att sitta på fel sida av bilen... Det har inte hänt många gånger på
6 år.. Att Madde sitter på passagerar sätet. Men gud va skönt det va att inte behöva köra. Jag frågade bea lite lätt om vad man ska hitta på när man bara sitter där brevid. Hon skrattade lite! Cissi däremot hade ett svar " ändra radiokanalen". Bra aktivitet i bilen Cissi. Kan ju lätt bli irriterande efter ett tag om man hela tiden ska ändra kanalen!
Nä men skämt och sido. Jag tänkte faktist på det sen när Bea släppt av mig hemma igen. Vad ska man göra i bilen när man inte kör?!
På vägen hem till Pappa och mamma slog samma tanke mig igen... Nå vad ska man göra? Då kom jag på det. En lek jag och Håkan lekte i baksätet när vi va små. "Kom på en mening". Det går ut på att man tar dom tre bokstäverna i ett regnummer och gör en mening av dom.
Tex: LHD076 kan bli Linda Hatar Dolmar. Eller JGM759 Johan Gillar Malin

AS roligt tidsfördriv när man blir rastlös i bilen. Vad tror ni jag ockuperade mina tankar med, bilfärden hem till päronen?!

I dag ska jag äta middag med hela familjen. Håkan, mamma, pappa och jag ska äta middag i hopp. Det va ett bra tag sen. Alltid roligt när familjen är samlad.
Sen senare i kväll ska jag dricka lite vin och ev. ta en öl inne på söder. wiiii

Ha en underbar fredag allihopa. Njut av att vara i Sverige. Det är inte många fler som får känna dom här underbara vårkänslorna!!

Maddemaddis

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0