Brandövning

2009-08-28 @ 21:10:37
Nu va denna vecka över och helgen är här.

Fredag...

Vad betyder det för mig nu förtiden?
Jo. en vecka av skolarbete är över och jag är åter hemma igen för att träffa mina nära och kära. Och Svenne såklart!

Eller skolarbete är ju synd och säga. vi har ju bara suttit och pratat om oss själva igentligen. men i alla fall. Vi har fåt våra två första läxor.
1: skriva ett personligt brev till mig själv som jag får läsa igen om 2 år.
2: Läsa första kapitlet i Psykologiboken till tisdag. 30 sidor ska jag plöja igenom på söndag.
jo ja tackar ja! Men det är bara och vänja sig.
Jag är ju faktist student nu!

I dag hade vi info möte i Fifång ( skolans aoula ) och sedan var det brandövning. En liten ovanlig sådan. I stället för att läraren vissade vart alla nödutgångar var, skulle vi använda alla en gång.
Då menar jag att, om det va en stege skulle vi klättre ut på den, och va det ett fönster man skulle igenom skulle vi gå igenom det!

Det enda jag gjorde va och gå och länkta efter att det skulle ta slut. Långtråkigt om fan men det måste göras!

När skoldagen väl var slut, drog jag till min bil och åkte hem. Med mig i bilen hade jag 2 till. Den ena skulle till Älvsjö station och den andra till Vårby.

Hemma i villan har jag tagit det lugnt hela kvällen. Målat om naglarna och druckigt juice. I morgon är det först Theodors dop sedan Railas stora fest i Järna....

Behöver jag säga att jag ser fram emot morgondagen!

Madde maddis

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0