Svenska grabbar är mina grabbar

2009-08-02 @ 13:22:48
Kom hem i går vid 23. Drog ut på stan och möte Helena en sanbbis innan jag ringde gamla jobbet ( :-) ) för skjus hem. I dag har jag såååå ont i fötterna att jag inte klarar av att röra mig nästan...

Varför underar ni?
Jo för att jag och Cissi har varit ute och gått i minst 6-7 timmar om dagen i Amsterdam.
Ingen av oss har varit så kulturella någonsin. Kollade på byggnader och kanalerna, människorna och kläderna!
Riktiga turister fotar byggnader!

Dyrt som fan va det men det gjorde inget. Det va en helt perfekt resa.
Tack Cissi! Du e underbar!

Så för er som inte varit med på resan ska jag berätta vissa höjdpunkter....

Jag och Cissi har precis tagit våran traditionela Arlanda-öl på morgon, när vi anlände till flygplatsen. Inget konstigt alls. Vi gick på damernas innan vi tänkte gå till gaten. Vi han sätta oss på stolen en sekund när man hörde högtalarna sättas i gång och någon började prata. Jag tänkte först.. Fan va pinsamt och få sitt namn uppläst så att hela arlanda hör....

Sedan hör jag " Madeleine T och Cecilia L kan ni va snälla att bege er till gate 12. Ni uppehåller planets besättning " eller något liknande....
Coolt, har aldrig hört mitt namn roppas upp...
Sen gick det upp ett ljus.. HELVETE. Nu brann det i knuttarna eller snarare i mina byxor.

Struntade i att urinera utan drog på mig kläderna sprang ut och började skricka på Cissi som satt och skrattade så mycket att hon inte kunde resa sig upp...
Jag ( nervvraket själv ) fortsatte kommendera denna skrattade kvinna.. Cissi för fan, skynda dig! Cissi! Cissi! Cissi fatta att alla e redan på planet!

Och mycket riktigt när vi kommer på planet sitter alla redan snällt och väntar... Upps! Denna resa började ju bra!

Jag och Cissi påväg ut på äventyrNästa grej hände bara några timmar senare när jag och Cissi satt för att ta en öl på ett fik vid ett torg. Det är fullt med människor.
Jag och Cissi har som vanligt kul åt hur vissa folk ser ut och klär sig
( en av våra nöjen på semestern ).

Vi har precis beställt och väntar på drickat. På bordet står två glas som gästerna innan oss hade använt och salt och peppar kar.
Jag ser en liten skylt på bordet också som vissar någon sorts kroksom ska finnas under bordet som ska fungera som anti tjuvhållare typ...

Självklart kan jag inte hålla mitt utan jag MÅSTE pilla lite. Kolla vad det va liksom. Jag känner någon platsbit som gick att röra på. 

Jag tog tag och drog......... Och bordet försvinner från mig... Helvete som en katapullt. Allt på bordet flög bort och ner på marken framför oss.

Glas flög över allt, och allt folk runt om kring kollade på oss.
Två människor speciellt. En GUBBE brevid mig till vänster och en käring snett till höger bakom Cissi. Vi försökte tillkalla personal så dom kunde komma med soppborste men dom hade så mycket att det tog lite tid.
Under tiden kom den där käringen och tog en glasbit, la den på vårt bord och sa något på Holländska och gick igen... Vi bara gappade. Det enda vi sa att vi kallat på hjälp.

Va fan tror hon. vi kan ju för fan inte plocka upp det med händerna.
Då skär man sig och semester hade varit över!


Nä du, det går jag inte med på.
Sedan hade vi denna GUBBE bredvid mig. Han satt och skakade på huvudet konstant i ca 10 min. Även efter att personalen hade soppat bort allt. Personalen där emot sa inget alls. Va glada, log och frågade om vi måde bra.

När vi väl fåt våran öl och våran mat vi också beställt va Cissi så arg att hon knappt kunde äta.. Jävla folk asså.. Kan inte någon få göra ett misstag säger hon om och om igen.. Bra att jag har henne som försvarar mig!

När Sur gubben hade ätit fördigt börjas det om igen. Han säger något till personalen och peckar på oss.. Sedan ställer han sig upp tar upp en glasbit som personalen missat, läger det på vårat bord, skakar på huvudet återigen och säger något ( även han ) på holländska. Han tittar oss i ögonen och ser ritkigt arg ut. Sedan vänder han på klacken och går där ifrån!
Va fan skämtar gubbjäveln eller.. Aja.. Personalen skrattade lite åt gubben och sa att vi inte skulle bry oss.
Vi åt och drack klart och begav oss vidare utan några vidare problem!



Efter att ha gått efter kartan ett tag, tröttnade vi och gick lite på känn. Det va då vi hittade dom skönaste barerna.

Självklart va vi på redlight. Sex, droger och alkohol. Det samanfattar ju allt igentligen. Hororna stog i skylltfönstrerna och försökte se sexiga ut ( misslyckades oftast ) Coffeshops i varje hörna och pubar mellan varje skylltfönster.
Kul att ha varit där och sett det.
Tack gode gud att jag är uppvuxen i Sverige!

Vart man än gick fanns luckten. Maja luckten. Fy fan va äkligt det är! Pundare över allt och man kommer inte ifrån den där luckten. 
Och grabbarna där nere va inte av det bättre slaget häller. Två söta killar såg vi på hela resan. det säger ju allt. Och jag tror att en av dom va turist!

Jag säger det igen. Tack gode gud för att jag är svensk.
Här finns det snygga killar lite överallt.
Om jag någonsin klagar över utbudet i Sverige ska jag enbart tänka på utbudet i Amsterdam.


I prinsip va detta det snyggaste Amsterdam hade att komma med..   För mycket spackel.. eller?
Vi ramlade rätt in i pride-festivalen också. Helt plötsligt stog vi i mitten av en stor folksamling. En stor scen framför oss och folk över allt. Jävlar va kul det va! Folk dansade va glada och skreck.
 

Jag och Cissi fick kort av tjejer och killar som det stog något på hollänska på. Vi frågade i baren vad det betyde och vi fick som svar.
"I like you". Fan va nice. Det e ju alltid ett plus för självförtroenet!

Vi kollade på någon form av tävling för dragquens och jag kom underfund med att dom gick bättre och snyggare i högklackat än va
90 % av alla kvinnor gör.

Jag har bara en fråga. Jag har inget emot att en kille vill klä sig som tjej och allt det där men varför måste dom spöka ut sig så sjukt mycket.. Det ser ju bara löjligt ut!


Hela resan va jätte kul. Jag och Cissi skrattade i princip konstant. Och det är så en resa ska vara. Jag har definitift glömt att skriva ner lite men men... Då kommer det upp i ett senare inlägg i så fall...

Skål på er. Jag har semester i tre veckor till, men nu är resandet klart för tillfället. Ska vara på hemma plan och köra lite hoj hade jag tänkt!
Mitt nya ställ har kommit och jag måste ju testa om jag kan ha det!
( Hoppas hoppas hoppas )

Madde maddis

Kommentarer
Postat av: Elin

Nu jäklar har jag tagit tummen ur och länkat till dig ;) Inne och läser hela tiden men har liksom aldrig idas länka! Men nu äre gjort iaf! :D

2009-08-02 @ 16:55:49
URL: http://elinkickass.blogspot.com

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0