Trosabo

2009-08-25 @ 09:18:14
I går gick allt som på rälls. Klockan 14.00 åkte vi i varsin bil ner mot Trosa. Jag fick en bekand kännsla i kroppen när vi körde in på skolområdet. EN kännsla av lugn. Jag va tillbaka nu. Vad som än hände för gången jaf bode här spelar ingen roll. Nytt år, nya människor och ny utbildning. Det här kommer bli så bra.

Vi började med att springa till reciptionen för att skriva in oss. Eftersom vi va lite tidiga fick vi vänta lite. Under den tiden träffade vi på några av dom människor vi ska dela ett så kallat liv med det kommande året. Vissa e hur sköna som hällst vissa mindre köna. Men va fan sånt e livet. Man kan inte älska alla!

När vi väl fåt vårat rum så började vi böra upp grejerna från bilarna. Jävlar det verkade som om vi va dom som hade mäst grejer med oss.. Eller snarare att jag hade mäst grejer med mig. I alla fall. Vi bar och bar och bar. Tillslut tog det slut och vi stog i rummet och undrade vart fan vi skulle börja någon stans.

Jag som fortfarande måde jätte dåligt orkade inte ta hand om kläderna direkt utan jag tog hande om dte viktigaste.... TV`N och dvd´n. När väl det va på plats tog vi hand om resten. När vi va klara satte vi oss ner och andades ut. fan va bra vi e tänkte vi Och jävligt bra blev det.
Tv´n tar upp större delen av rummet.
Min lila säng!
Min säng

Mitt i vårat plockande och packande springer jag på Totte. En gammal kompis från förra gången jag pluggade på Stensund. Fan va kul det va och se honom. Det va sjukt längesen. Han har börjat jobba som vaktis här på skolan så jag komer nog se honom å och då under året.

När vi väl va nöjda med rummet och hade inget mera att göra gick vi ut för att möta alla människor som vi ska bo med. Vi möte några roliga själar som vi spelade kort med.
 Poker e inte lika kul som med dig Cissi! Pözz Pözz!

Jag och Helena drog oss tillbaka klcokan 22.00 för att kolla på en film.

Lite senare i dag ringer klockan in för första lektionen. Klockan 13.00 är det dags.

Madde maddis

Kommentarer
Postat av: Jess

Vad roligt att du är där nu! Lycka till, vi får komma och hälsa på någon dag. Kramar

2009-08-25 @ 19:06:24
Postat av: Linda M

Vad mysigt du fått det!! <3

Riktigt kul! Hälsa Helena & ta hand om er!

2009-08-26 @ 11:34:42
URL: http://vassaklor.blogspot.com

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0