Söndags summering

2009-12-06 @ 14:31:21

Nu är söndagen här åter igen. Veckan har bjudit på flera överraskningar och händelser. Avslutade föra veckan med julmarknaden i Trosa. Mysigt som bara den. Sedan va det dags för skolan, måndag med allt vad det innebär. Mina små hjärngubbar får göra sig förtjänt av all den vila dom fåt dom senaste åren :-)  Tisdagens händelse satte spår i kropp och själ hos både mig och Anne. Anne fick svårt att sova och jag är på helspänn så fort mörkret har fallit. Jag vill inte missa någon rörelse. Tänka om det skulle hända igen. Fy fan!

Sedan va det dags för studiebesök på Södertörns tingsrätt med klassen. Även våran paralelklass va med. Va på en rättegång där mamma slagit dotter framför barnbarn. Mamma va anfetaminist och alkolist men hade aldrig slagit sin dotter förut.
Det va riktgit intressant att få se hur det går till när Sveriges rikes lagar ska trädda fram och göra lite nytta. Fick aldrig veta vad domslutet va. Det får man tydligen veta en vecka efter. Ska bli intressant att läsa om vid ett senare tillfälle.
Jag vill tilläga att mamman inte kom till rättegången och det som jag blev förvånad över va att do fortsatte ändå. Tydligen är det helt ok så länge åklagaren inte yrkar på mer än 3 månader. Man kär sig alltid något nytt :-)

Sedan hade vi onsdagen. Alla hälsocotcher på skolan håller på att utbilda sig till massörer och det till alla elever på skolans nöje. HC ska nämligen ha massor av provkaniner när dom lär sig en massa nya saker. Så under onsdagen och även torsdagen fick jag ett fler tal massager som gjorde att jag kunde känna mig avslappnad och redo för världen. Onsdagskvällen va det nämligen dags för julbord med jobbet. Dags att träffa alla igen efter att jag och Helena varit borta i nästan 6 månader nu. Riktigt roligt att prata och skoja med alla kända ansikten igen. Några öl slank ner och klockan tickade iväg in på småtimmarna.

Helena åkte hem tidigare så hon va redo för en ny skoldag när vi vaknade upp torsdags morgonen. Förvisso va jag också redo för en ny skoldag dock inte lika pigg och allert som hon. Mamma va snäll och kokade kaffe och gjorde frukost åt oss innan det va dags att sitta i bilen i några mil till skolan.
Skoldagen flött på som vanligt varvat med massage från en väldigt händig och snäll grabb.

Trotts dom få timmarnas sömn jag fåt va jag pigg hela dagen och med på det mästa. Kvällen kom och det va dags för julpyssel på sottet. Jag tog p åmig den otroligt viktiga uppgiften, kvalutetskontrollant. Jag gled runt och kollade, smakade och provade det mästa. En riktgit mysig kväll tillsammans med alla mina grannar. Den avslutades med torsdags mys i h-uppgången.

Fredagen va en kämpig dag. Skola först sedan till Stockholm för att plocka fram uniformen. Natten väntade på mig rastlösst.
Efter 25 timmar vaken fick jag äntligen somna in i min säng hos päronen. Skönt.... i några få timmar. Sen va det dags igen. upp, fika lite med Cissi sen på med uniformen igen. Jobba jobba jobba!

Kom hem i morrse ( alltså söndag ) och gick och la mig. Sov i 3 timmar sen va det dags igen. Håkan skulle hämtas i Bromma.

Och nu sitter jag här. I soffan hos mina föräldrar och kollar på en
maffia-film. Ska snart börja med lite skönhets behandling och ta hand om mig själv. Skönt.

I morgon är det dags för studiebesök på riksdagen sen tillbaka till Trosa.

Hoppas nästa vecka bjuder på några roliga överraskningar.

oj vad text det blev. Jag ska försöka bättre mig. mindre text och fler bilder :-)

Madde maddis


Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0