Forum Nacka

2009-02-10 @ 17:54:41

Jag och Alex åkte i väg till Forum Nacka och kollade lite. Gick omkring drömde. Då såg jag dom stå där på hyllan. Kunde inte hålla mig. Hela min kropp skrek efter dom. Sagt och gjort så fick dom följa med mig hem.

Alex hittade ett par byxor på Zara som hon föll för. Så denna lile resa blev ett plus för oss båda.

När vi var klara med våran lilla runda tog vi våra bilar och begav oss till skogås. Jag skulle kolla på Svene. En katt som jag  funderade på att ta han om.
Och jag lovar om jag var tveksam innan så försvan det när jag såg honom. Han e ju så underbar och så mysig.

När jag kom hem så pratade jag med mamma och pappa om saken. Allt hängde nämligen på dom. Om jag kommer in i plugget i augusti som planerat, måste jag flytta ner till Trosa på vardagarna och till föräldrarhemmet på helgerna. Villket menas att Svene måste få bo med mig hos mamma och pappa.

Mamma tycker igentligen inte om katter men hon övervägde det för min skull. Pappa däremot älskar katter. När vi skaffade Xena ( våran gammla hund ) ville han igentligen ha en katt. Så med honom visste jag att det inte skulle bli ett problem.

I alla fall...... Jag satt hemma och ringde mamma för att berätta hur jag tyckte om Svene och om hur söt han e. Då sa hon det... Det som jag aldrig trode hon skulle säga.... Hon sa JA!! Hon sa att om och när jag kommer in på Stensund så kan dom låta Svene bo i villan med dom. YES!!

Allt detta betyder att jag från måndag blir kattägare.

Hade någon sagt detta till mig för ett halv år sen hade jag bara skrattat. Hundar är mer min grej men katter e allt bra sötta oxå. Och vad är det som säger att jag inte kan ha både och i framtiden.


Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0