Idioter på vägarna

2009-02-23 @ 03:34:45

När jag jobbar under nätterna händer det rätt ofta att jag möter på riktiga jubel idioter i trafiken och utanför. I natt så fick jag bevis på att idioter borde tänka två gånger innan dom sätter sig i bilen och kör, på en igen snöad väg i minusgrader, i minst 100 km / h. Jag körde på skärholmsvägen i Sätra och en bil låg framför mig och köde i från mig. Det ska nämnas också att denna väg slingrar sig riktigt mycket och det va snorrrrr halt ute. Helt plötsligt när han ligger några meter i från mig så tappar han kontrollen på bilen och börjar snurra runt mellan filerna. Tillslut åkte han rakt in i lyktstolpen, snurrade ett eller två sista varv innan bilen stannade på grässet mellan filerna.
Jag ställde bilen på tvären, satte på varningsblinkerserna och gick för att kolla hur det var med föraren.

Jag förberede mig på blod bad. Hade telefonen redo och kom-radion på. Killen i bilen måde bra och han sa flera gånger att han inte ville ha hjälpa. Som den otroligt snälla och hjälpsamma medmänniska jag är inssesterade jag på att han skulle kliva ut ur bilen så jag kunde se att han måde bra. Då flippade han ur. Han började skrika och sa bara. "Det inget fel på mitt öra. Dom hela. Jag höra vad du säga. JAG MÅR BRA." Jag säger åter igen att jag inte kommer åka föräns jag är säker på att han mår bra. Tillslut kliver han ut. Han mår faktist bra och han vill verkligen inte ha hjälp. Jag memorerar regnummret så att jag kan ringa polisen när jag sitter i min bil igen. Ville inte göra det när han såg, han var redan arg och sparkade på sin bil. Som om det var denns fel att han inte kan köra. Så helvete häller. Han körde som en idiot och det var därför som han kvadade sin bil. ( tror att han va full eller nåt också, eller det skulle inte förvånna mig )

När jag åkte därifrån möte jag en polisbil så jag slapp ringa. ( skönt )

Åkte tillbaka senare och fotade lite.







Kommentarer
Postat av: Linda M

Hej Maddis! ☺

Visst är det surt med galningarna i trafiken?

Jag har alltid känt mej som en frisk fraggel bland sjuka muppar, antar att du känner likadant?



Jag ska läsa mer i din blogg när jag kommer hem idag, roligt!! (^_^)



Ha det gott, ses imorgon! ♥

2009-02-23 @ 11:06:40
URL: http://vassaklor.blogspot.com

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0