Trosa tur och retur

2009-02-09 @ 22:47:58
Blev väckt i morse av en otroligt pigg och glad tjej. Vilket förvisso är trevligt. Saken var den, att denna glada och pigga tjej ringde och ville komma över på en fika kl: 07.00 på morgonen.
EN FIKA KLOCKAN 07.00
Jag trodde f*n inte det va sant först men ack va fel jag hade.
Samtalet kom in kl: 07.02 och det ringde på dörren 07.14. Det va bara att palla sig upp, ta på mig kläder ( jag sover i min födelsekostym ) och öppna dörren.
Satte på kaffe och tog fram det lilla bröd jag hade i frysen. Det fick bli våran otroligt exklusiva fukorst. Vi satt och skvallrade lite ( du vet, så som vi tjejer gör ) och så kom jag på den underbara iden att vi borde göra en  road trip ner till Trosa för att besöka skolan jag och Helena sökt till.
Eller det vissade sig att jag va den enda som skickat in ansökan så vi åkte och kopierade hennes papper och begav oss ner till "världens ende" för att peronligen lämna in den färdiga ansökan.

Under bilresan ner han vi bli hungriga så vi stannade i Trosas så kallade city och åt lunch buffe på Kinaresturangen. 
När vi åter igen satt i bilen för att färdas den sista biten in till Stensunds folkhögskola satt jag bara och log. Det kändes helt rätt att köra på den skadade vägen och bara ha träd och åkrar som passerar utanför bilen.

Jag vissade Helena runt om i området och hon blev lika såld som jag blev för 4 år sedan när jag satte min fot för första gången på Stensunds marker.

Gud vad jag håller tummarna för att vi båda kommer in nu. Det vore så otroligt bra om det blev så.


Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0