Äldre genrationen

2009-07-04 @ 04:10:34
Juste har glömt att berätta.

När jag hade min uppkörning för det tunga kortet hade jag en man i sina äldre dar. Han va en jätte snäll och glad liten gubbe. När vi hade kört klart och han skulle utfärda det tillfälliga kortet åt mig så började vi diskutera hur jag skulle göra för att få det nya riktiga körkortet
( asså det plastkortet man måste ha med sig som bevisar att man faktist får köra. Det kortet som passa oss tjejer mycket bättre än er killar )

I alla fall. jag fick två alternativ för att få mitt foto inskickad till vägverket. Och precis i början av förklaringarna så slänger gubben ur sig
"ja du tillhör ju den äldre genrationen."

VA FAN SÄGER GUBBJÄVELN!!  Vaddå äldre genrationen.
Jag fyller 25 i november. Sen när blev 24 en äldre genration.

När min GIGANTISKA chock hade lagt sig fick jag en otroligt bra förklaring.

När jag tog körkort sist blev man inte fotad när man skrev teorin, utan man fick en lapp när man klarat uppkörningen. Sedan hade man 6 månader på sig att skicka in ett foto tillsammans med lite papper.
Detta försvann för ca 6 år sen. Precis efter det att jag tog kortet för bil.

OKEJ. Den förklaringen kan jag godta.

Men jag måste erkänna. Fy fan va det hög till i hjärtat på mig när jag fick höra dom orden...
Äldre genrationen. Det e ju nästan som att kalla mig gammal.

Madde maddis

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0