Räddare i näden

2009-06-02 @ 16:01:30
Sitter hemma och ska precis betala några bortglömda räkningar när telefonen ringde. En upprörd kvinna i andra ändan av luren som råkade vara min mamma.

Hon stod på Willys parkeringen i Heron City och kunde ej komma där ifrån. Hon hade punktering. Och toppen av isberget är att min kära mamma ALDRIG har byt däck på en bil. Hon vet knappt vad ett fäljkors är. Så den otroligt snälla och hjälpsamma dotterna jag är satte mig i bilen i hagsätra och styrde min kos till Kungens kurva. Kommer ditt och mamma är nästan i tårar. Varför skulle detta hända mig för säger hon... Hallå mamma... Alla får punktering någon gång.Sen att du haft tur och inte haft det på dom 30 år du haft kortet är en annan sak.

Satte mig på knä och skulle börja byta. Fan oxå. Gick inte att få upp muttrarna. Dom var maskindragna tidigare och jag hade enbart ett vanlgt litet fäljkors. Till råga på allt lyckas jag hoppa sönder det oxå!!!

Aja vi satte oss i min bil och drog till Ante och lånade en hävstång som skulle hjälpa lite på traven.

Sagt och gjort. Tillslut satt det nya däcket på och mamma kunde köra hem igen med matkassarna.

Ska kanske till lägga ( så att alla inte tror att jag gjorde fel när jag inte fick upp muttrarna ) att det var faktist flera snälla män som kom för att hjälpa till och få upp dom och inte äns dom lyckades....

Det tog tillräkligt mycket tid för att göra att jag hade bråttom. Ska ut med jobbet i dag. Skriver lite senare.
Kram på er alla.

Madde maddis

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag kan inte allt här i världen men mycke kan jag tur att vi har en snäll o duktig dotter som hjälper en dam i nöd alltså mamma.

Har hört talas om barnarbete och det gick ju bra.

Kramiz från mej till dej.

2009-06-02 @ 22:59:05
URL: http://maddemaddis.blogg.se/
Postat av: RyckLotta

Är det inte just det man har sin familj till??? Som mamma blir jag också stolt över att du satte dej i din bil och löste problemet. Min unge hade gjort det samma, det är jag säker på.

Jag tycker att du är skitbra!

2009-06-04 @ 08:49:32

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0